FIFA s-a arătat foarte îngrijorată de falimentul companiei GBG, care comercializa produsele cu sigla Federaţiei Internaţionale de Fotbal, considerând că această situaţie va avea consecinţe financiare importante pentru forul cu sediul la Zurich, informează AFP, citat de Mediafax.
„FIFA este foarte îngrijorată de situaţie, pentru că are consecinţe financiare nu numai pentru FIFA, ci şi pentru angajaţi şi alte persoane, dar şi pentru că afectează serios reputaţia şi marca FIFA. FIFA nu este în măsură să comenteze gestionarea mărcii de către GBG şi va evolua atent situaţia înainte de a decide cum va acţiona”, se arată într-un comunicat al FIFA, remis AFP.
Săptămânalul elveţian Handelszeitung a anunţat falimentul Global Brands Group (GBG), companie cu sediul în Singapore, care a încheiat un contract de exclusivitate cu FIFA pentru a vinde produsele cu sigla forului în perioada 2007-2014. Acordul dintre FIFA şi GBG includea, de asemenea, Cupele Mondiale din 2010 şi 2014.
Costurile de funcţionare a GBG au depăşit încasările din cauza nivelului ridicat al salariilor angajaţilor, a scris Handelszeitung, citând specialişti în marketing şi foşti funcţionari ai companiei. GBG are datorii de 150 de milioane de dolari.
Publicaţia citată a estimat la 53 de milioane de franci elveţieni (32 de milioane de euro) suma câştigată de FIFA din comercializarea produselor cu sigla sa în timpul Cupei Mondiale din Germania.