Toată lumea îşi permite să cumpere astăzi îngheţată cu kilul. Însă îi vei simţi cu adevărat savoarea abia după ce guşti un gelato, chit că te costă de-ţi sar ochii din cap.
Cam aşa stau lucrurile şi cu Alfa Mi.To. În loc să dai banii pe un hatch familial obişnuit, îi poţi da pe un coupé care să-ţi ofere zilnic senzaţii de gelato sau de ciocolată belgiană. Este cel mai accesibil Alfa, însă chiar şi aşa, nu orice muritor de rând şi-l permite, şi asta pentru că în aceiaşi bani ar putea lua totuşi o maşină care să ajungă la toată familia. Tocmai de aceea aşteptările sunt mari, pentru că dacă ADN-ul Alfa n-ar ţipa din toate fibrele maşinii, atunci am avea de-a face doar cu un Fiat la suprapreţ. Aşadar?
DNA: Dement, nebunesc, ameţitor
Alfa Mi.To este singurul coupé de volum de pe piaţă dotat cu o transmisie manuală care beneficiază de un selector de comportament, numit de italieni DNA. N-are a face cu Departamentul Anticorupţie, ci cu gena aceea de Alfa Romeo de care vorbeam. Laşi maşina în N, motorul de 155 CP se comportă civilizat, puntea din faţă nu rupe aderenţa când te înfigi în pedală, iar acceleraţiile sunt line şi susţinute. O muţi în A (All-Weather), iar în viraje vei simţi cum sistemele electronice ale maşinii intervin mai rapid pentru a-ţi domoli orice derapaj. Acceleraţiile sunt mai moi, răspunsul maşinii este mai lent, mai sedat.
Dar cum o muţi în D… Răspunsul pedalelor, direcţia şi suspensiile, precum şi sistemele de control al tracţiunii şi al traiectoriei intră într-un fel de transă colectivă. Acest mod ar putea foarte bine să se numească LSD, ar fi mai aproape de realitate. Cele 8 secunde necesare pentru un sprint 0-100 km/h spun doar o parte din poveste; modul dement în care se comportă în viraje şi felul în care se comportă pe şosea completează imaginea unei maşini gândite doar cu şoferul în minte.
Interior sport, dar cu stil
Alfa Mi.To este un coupé. Abia dacă depăşeşte 4 metri. Nici prea lată nu este maşina, la cei 1.72 metri pe care îi oferă. Din această cauză, loc suficient este doar în faţă. Nu-i vorbă, pe bancheta din spate încap chiar 3 adulţi, însă locul e strâmt şi acolo ar fi bine să pui doar fete sau copii. Mă rog, mai bine doar fete, cine vrea copii în maşina asta?!
În Mi.To intri pentru a pilota, nu pentru a şofa. Asta este senzaţia pe care ţi-o dau habitaclul sport plin de materiale tari, postul de conducere şi stilul general al interiorului, chiar dacă italienii au creat un design plăcut, înveselit de un sistem audio peste medie şi completat cu spaţii de stocare inteligent gândite. Trebuie să ţii cont însă şi de faptul că nu încape mai nimic în portbagaj, că rularea cu viteze mari se face zgomotos, precum şi de faptul că suspensiile, chiar setate pe confort, vor rămâne mai degrabă sport şi lipsite de confort pe denivelările româneşti.
Nebunia are un preţ. 18.587 euro cu TVA inclusă, atât costă motorizarea de 155 CP în echipare completă, Distinctive. În plus, consumul de carburant are valori reale de circa 12% în oraş şi de 10% mixt. Nu e o maşină economică, cu siguranţă!
Mi.To este, aşadar, pentru maşini ceea ce gelato este pentru îngheţată. Adică ceva care se savurează, chiar dacă îţi ia şi pielea de pe tine. Pentru cei care caută un strop de nebunie în viaţa lor, eu zic că merită. E un Alfa Romeo în toată puterea cuvântului: şi frumoasă, şi bestie!
Caracteristici
ALFA ROMEO MI.TO 1.4 TJet
Cilindree (cmc): 1.742
Cilindree 1368 cmc
Lungime, lăţime, înălţime 4063, 1720, 1446 mm
Greutate 1145 kg
Putere maximă 155 CP/5500 rpm
Cuplu maxim 230 Nm/3000 rpm
Viteză maximă 215 km/h; 0-100 km/h 8 sec
Consum urban/extraurban/mixt 8.5/5.3/6.5
Emisii CO2 153 g/km
Transmisie manuală 6+1 trepte
Anvelope 195/55 R16
Rezervor 45 l
Portbagaj 270 l
Preţ: 18.587 euro