-2 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăUnul dn zece români are un card de credit

Unul dn zece români are un card de credit

După ce ani de zile a stat în umbra creditului de nevoi personale, cardul de cumpărături a devenit unul dintre cele mai vândute produse bancare pe timp de criză.

Numărul persoanelor de peste 15 ani care folosesc un card de credit era, la finele lunii noiembrie, de două ori mai mare decât în 2009, arată un studiu al GfK România preluat de money.ro. Cardul de credit a revenit în atenţia românilor, după ce mai bine de un an jumătate a fost neglijat aproape complet. „O posibilă explicaţie pentru revenirea preferinţei pentru utilizarea cardurilor de credit din ultimul an vine din faptul că băncile s-au concentrat destul de susţinut pe promovarea cardurilor de cumpărături cu accent pe diverse beneficii, printre care şi perioada de graţie extinsă”, arată portalul de business.

În plus, majoritatea băncilor au renunţat aproape în totalitate la „produsul-vedetă”, al perioadei de boom economic şi anume creditul de nevoi personale. Instituţiile de credit au preferat să pună în vitrină cardurile, inclusiv cele care permit descoperitul de cont, în condiţiile în care riscul ca un client să nu plătească ratele este cu mult mai mic. Menţionăm că, în cazul descoperitului de cont banca are posibilitatea de a retrage rata direct de pe cardul de salariu al clientului.

Revenire remarcabilă

„Cardul de credit a pierdut mult din popularitate pe parcursul anului 2008 şi până în a doua jumătate a lui 2009. 11% din totalul populaţiei urbane cu vârsta peste 15 ani folosea acest tip de produs bancar în ianuarie 2008, iar până în septembrie 2009 numărul utilizatorilor s-a redus la jumătate. Începând cu finele anului 2009, creşterea s-a reluat, astfel că în prezent 10% din populaţia urbană deţine un card de credit”, spune Anca Zamfirescu, cercetător senior, expert în piaţa financiar-bancară la GfK România. Acest produs bancar este folosit în special de persoanele angajate şi mai ales cele care au poziţii de management sau lucrează în posturi de specialişti cu studii superioare. De asemenea, cei care au un venit personal de peste 1.300 de lei pe lună utilizează cardurile de credit în mai mare măsură decât restul populaţiei – 17% faţă de 10% din întreaga populaţie urbană.

Produs pentru „fiţoşi”

O analiză pe populaţia urbană cu vârsta peste 15 ani arată că utilizatorii cardurilor de credit tind să fie persoane mai atrase de produsele hi-tech mai mult decât restul populaţiei. Mai multe persoane din acest segment, decât din populaţia totală, sunt atrase în mod deosebit de noile tehnologii sau cel puţin consideră că este important să se menţină la curent în legătură cu ele. De asemenea, deţinătorii de carduri de credit tind să fie cei care folosesc mai multe produse hi-tech, ca de exemplu laptopuri sau PC-uri şi telefoane mobile. Această diferenţă nu este doar o consecinţă a faptului că acest segment are venituri mai ridicate decât restul populaţiei.

În general, deţinătorii cardurilor de credit merg la cumpărături mai frecvent decât restul populaţiei şi le şi place mai mult această activitate. De exemplu, sunt mai înclinaţi să cumpere lucruri ca să-şi ofere o recompensă sau ca un gest de răsfăţ. Un segment de populaţie interesant îl reprezintă „influenţatorii” consumului, adică acele persoane care au acces la o varietate mare de grupuri sociale şi tind să le ofere acestor grupuri sfaturi şi recomandări în legătură cu diferite categorii de produse. Printre deţinătorii de carduri de credit se află mai mulţi influenţatori decât în rândul întregii populaţii urbane sau al populaţiei cu venituri peste medie.

Utilizatorii acestor produse bancare au influenţă în special în ceea ce priveşte piaţa amenajării locuinţelor sau a decoraţiunilor, locurile de petrecere a timpului liber în afara casei şi pieţele care au legătură cu stilul de viaţă sănătos, fitness şi exerciţii fizice.

Cele mai citite

România votează: 18 milioane de cetățeni înscriși pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie

Actualizările sunt gestionate de primari sau de persoane desemnate prin dispoziție legală Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunțat că numărul total al alegătorilor înscriși în...

România votează: 18 milioane de cetățeni înscriși pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie

Actualizările sunt gestionate de primari sau de persoane desemnate prin dispoziție legală Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunțat că numărul total al alegătorilor înscriși în...
Ultima oră
Pe aceeași temă