Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, şi primarul Ankarei, Melih Gokcek, au participat, luni, la prima traversare oficială cu maşina a podului în arc de la Pasajul Basarab şi la prima călătorie cu tramvaiul pe sub pod, informeaza Mediafax.
„Astăzi a fost prima trecere cu maşina a podului în arc, iar data viitoare vom trece şi pe podul hobanat. Iată că se poate. Sfârşitul anului ne găseşte în etapa finalizării lucrărilor şi a testelor, iar în luna martie, aşa cum am promis, se va circula pe Pasajul Basarab. Pe acest pasaj vor circula, potrivit estimărilor, peste 200.000 de maşini pe zi”, a declarat Sorin Oprescu, luni, la coborârea de pe pasaj.
La rândul său, primarul Ankarei a spus că îi place foarte mult proiectul şi că este convins că populaţia Bucureştiului va aprecia „utilitatea şi frumuseţea acestui pod”.
„Noi acordăm o importanţă deosebită acestor pasaje subterane şi supraterane, pentru că reprezintă singura modalitate de a fluidiza traficul în oraş. Doresc să-l felicit pe domnul primar Oprescu pentru că a reuşit să facă legătura, cu această lucrare, dintr-un capăt al oraşului în celălalt. Am trăit şi noi în oraşul nostru satisfacţia unei lucrări ca aceasta. Iniţial, toată lumea se întreba cum va fi şi după aceea au văzut cât de mult le-am uşurat traficul”, a spus Melih Gokcek.
După traversarea podului, edilul şef al Capitalei şi omologul său turc au făcut prima călătorie cu tramvaiul pe noua linie realizată sub Pasajul Basarab.
Circulaţia tramvaiului liniei 11 din zona Pasajului Basarab se va relua de marţi, ora 4.30, pe traseul terminalul Romprim – Şoseaua Oltenţiei – Şoseaua Viilor – strada Dr. Istrate – Şoseaua Progresului – Bulevardul Timişoara – Bulevardul Vasile Milea – pasajul Basarab (la sol) – Calea Giuleşti, până la terminalul „16 februarie” şi retur.
Viaductul principal al Pasajului Basarab are o lungime totală de 1.450 de metri – din care 117 metri podul pe arce peste râul Damboviţa şi 340 de metri podul hobanat peste zona Gării de Nord -, cu bretele de acces la pasaj de 1.126 de metri lungime şi rampe de acces de 1.250 de metri.
Pe pasaj, în zona podului hobanat va fi realizată staţia de tramvai, dotată cu scări fixe, lifturi şi escalatoare care vor asigura legatura între nivelul peroanelor staţiei şi nivelul solului, precum şi cu staţia de metrou Basarab, anunţa municipalitatea în noiembrie.
Primarul Sorin Oprescu anunţa, la sfârşitul lunii noiembrie, că lucrările la Pasajul Basarab sunt în grafic, podul peste Dâmboviţa este gata, până la sfârşitul anului vor fi finalizate structura şi amenajările peste podul hobanat, iar la începutul lunii martie 2011 se va putea circula pe pasajul suprateran.