18.1 C
București
joi, 26 septembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăIsărescu: Pentru un brand de ţară trebuie mai multe branduri puternice în...

Isărescu: Pentru un brand de ţară trebuie mai multe branduri puternice în interiorul ţării

Brandul României ar trebui susţinut în primul rând de mai multe branduri puternice interne, iar o bună reputaţie a serviciilor şi bunurilor româneşti poate fi atinsă doar dacă se schimbă valorile societăţii şi creşte competitivitatea, afirmă guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, citat de Mediafax.

„România ca atare are nevoie de un brand, se vorbeşte de un brand, dar ca să ai un brand de ţară trebuie să ai în interior mai multe nume puternice, mai multe branduri. Cred că cea mai bună corelaţie între un brand şi o bună reputaţie e legat de ceea ce promovăm – competitivitate, care este lozinca sub care trebuie sa ne dezvoltăm în perioada următoare, în următorii zece ani. (…) Cred că următorii zece ani trebuie să fie dominaţi de acest cuvant: competitivitate”, a spus guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, la un seminar privind brandurile româneşti.

Pentru fi competitive pe piaţa europană firmele româneşti trebuie să creeze servicii performante şi pe baza acestor produse şi servicii performante să îşi dezvolte branduri distince, reputate şi puternice.

„Cred ca aceasta este ordinea. De multe ori se pune de-a-ndoaselea şi e chiar periculos. Trebuie să avem grijă ce punem în sticlă şi mai apoi cum promovăm. Dacă punem un vin bun trebuie să avem şi eticheta frumoasă, dar nu cred că preocuparea noastră e să vindem etichete. Trebuie să avem mare grijă ce punem în sticle, atractivitatea produsului. Eticheta colorează, înfăşoară, dar fondul problemei este înăuntrul sticlei”, a adăugat Isărescu.

În opinia guvernatorului BNR, leadershipul va fi foarte important în perioada următoare, fiind necesară de o schimbare culturală, de noi modele pentru generaţia tânără, de numeroase „adevărate poveşti de succes”.

Isărescu spune că integrarea în UE înseamnă produse la nivel european, ceea ce înseamnă că integrarea presupune competitivitate pe piaţa europeană, iar atunci brandul de ţară va fi asociat cu alte branduri europene şi cu competitivitatea acestora.

„Nu se întamplă nimic dacă în spate nu stau valorile adevărate ale dezvoltării. Noi avem nevoie de multe lucruri care trebuie repuse pe tapet: avem nevoie de spirit, de lucru temeinic, de pricepere. Trebuie reluat efortul, nu spun ca nu mai există lucrul temenic în România, dar aici trebuie să pedalam”, a mai spus Isărescu.

Cele mai citite

Ministrul Sănătății din Liban: Țara este în război/500000 de persoane au fost strămutate

Ministrul Sănătății din Liban, Firass Abiad, a declarat că țara este "deja în război", iar aproape jumătate de milion de persoane au fost strămutate...

Israelul a lovit „peste 2.000 de ţinte teroriste” ale grupării Hezbollah în Liban

Armata israeliană a declarat miercuri seara că a lovit "peste 2.000 de ţinte teroriste" ale grupării Hezbollah în Liban în ultimele trei zile, în...

Discuții incerte la Bruxelles privind planul României de reducere a deficitului bugetar din 2025

Discuțiile de la Bruxelles privind planul de reducere a deficitului bugetar al României, ce ar trebui implementat din 2025, rămân în acest moment incerte....
Ultima oră
Pe aceeași temă