În primele zece luni ale anului au fost operate 9,6 milioane tone, cu trei milioane mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. Situaţia economică a porturilor de la Dunărea Maritimă din Brăila, Galaţi şi Tulcea are o evoluţie încurajatoare, în primele zece luni fiind înregistrată o creştere a traficului de mărfuri.
În această perioadă au fost operate peste 9.600.000 tone mărfuri, cu peste 3.000.000 tone mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2009. Din întreaga cantitate de mărfuri, aproximativ 7.500.000 tone au fost asigurate de traficul fluvial de mărfuri, iar peste 2.100.000 tone de traficul maritim. A crescut şi numărul navelor operate, de la 3.498 nave în 2009 la 4.856 în acest an, dintre acestea 4.276 fiind nave fluviale, iar 580 nave maritime. Portul Mineralier Romportmet SA Galaţi deţine supremaţia, numai în luna octombrie fiind operate 258 de nave cu 575.482 tone marfă.
Exportul revigorează Canalul
Şi Canalul Dunăre-Marea Neagră a înregistrat un trafic-record. Luna octombrie a anului 2010 a fost una dintre cele mai bune luni din ultimii 10 ani, fapt ce a asigurat depăşirea programului la 10 luni cu 4,52% la indicatorul tone capacitate şi cu 8, 95 % la indicatorul tone marfă.
Traficul extern a avut prioritate, iar reprezentanţii companiei spun că dacă această tendinţă se menţine la sfârşitul anului 2010 se va înregistra cel mai bun trafic extern din ultimii 26 de ani de activitate.
În luna octombrie traficul înregistrat pe canalele navigabile a fost de 1.178.120 tone marfă. Principalele tipuri şi cantităţi de mărfuri ce s-au transportat sunt: cereale – 444.300 tone capacitate, minereu de fier – 173.300 tone capacitate, produse minerale brute – 159.130 tone capacitate, minereuri neferoase – 100.900 tone capacitate şi combustibili solizi – 100.300 tone capaciate. Numărul ecluzărilor efectuate la cele patru ecluze (Agigea, Ovidiu, Năvodari şi Cernavodă) în această perioadă a fost de 756, iar numărul navelor care au tranzitat canalele Dunăre-Marea Neagră şi Poarta Albă-Midia Năvodari a fost de 2.021.
A crescut şi numărul navelor operate, de la 3.498 nave în 2009 la 4.856 în acest an, dintre acestea 4.276 fiind nave fluviale, iar 580 nave maritime.
Cele mai căutate mărfuri
„Traficul se bazează în principal pe produse metalurgice, atât produse primare, cât şi produse finite. Al doilea produs de bază este fierul vechi, care se operează în toate porturile, mai puţin Tulcea. Al treilea produs important este reprezentat de cereale. Şi, nu în ultimul rând, o altă marfă solicitată în momentul de faţă este piatra, calcarul, atât pentru ArcelorMittal, cât şi pentru lucrările de construcţii de pe Braţul Măcin”, precizează directorul APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu.