Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile derulează în perioada martie 2010-septembrie 2011 un proiect în valoare de peste 14, 5 milioane de lei privind modernizarea sistemelor de semnalizare fluviale.
Actualele echipamente de semnalizare, cu o vechime de exploatare de peste 30 de ani, nu mai corespund noilor reglementări privind navigaţia, situaţie în care este necesară modernizarea întregului sistem. O parte din componente vor fi complet înlocuite, în timp ce anumite echipamente vor fi îmbunătăţite, riscul de producere a unor accidente urmând să fie redus la minimum. Interesant este că în acest program au fost incluse o serie de măsuri pentru limitarea furturilor. Pe de-o parte, mijloacele de semnalizare funcţionează pe bază de fotocelule, fără a mai fi racordate la vechea reţea de energie electrică, iar pe de alta echipamentele vor fi dotate cu avertizoare în caz de furt. „Intenţionăm să încheiem un protocol cu autorităţile locale de poliţie de pe cursul canalului pentru a ne sprijini în combaterea acestui fenomen. Am demarat discuţii în acest sens, iar semnalele sunt pozitive”, a precizat Vicentius Petrescu, directorul de exploatare CNACN. „Modernizarea sistemului de semnalizări pe Canalul Dunăre- Marea Neagră” este un program finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-2013. Pe lângă acesta, CNACN are în derulare altre trei proiecte finanaţate din surse europene: componenta similară programului prezentat mai sus, dar cu aplicabilitate pe Canalul Poarta Albă-Midia, sistemul de supraveghere a traficului RORIS şi achiziţia unei nave specializate în măsurători. Acesta din urmă se află în faza finală de execuţie.