15.5 C
București
joi, 9 ianuarie 2025
AcasăSpecialReality show-urile, campioane la amenzi pentru vulgaritate

Reality show-urile, campioane la amenzi pentru vulgaritate

CNA a amendat posturile româneşti cu 105.000 lei numai în ultimul an pentru scenele vulgare din emisiunile de tip reality show.

Kanal D şi OTV sunt campioanele a­menzilor primi­te pentru reality show-uri care încalcă regulile deontologice şi de bună cuviinţă. Totuşi, sanc­ţiu­nea cea mai mare, potrivit CNA, a primit-o Antena 1, care a trebuit să plătească 20.000 de lei  pentru emisiunea „Test de fide­li-tate”. Preşedintele CNA, Răsvan Popescu, afirmă că instituţia pe care o conduce nu poate interveni asupra calităţii programelor tv, însă precizează că face tot posibilul pentru a împiedica televiziunile să-şi păcălească privitorii.  „Problema este ca aceste emisiuni să nu conţină un grad ridicat de violenţă. În plus, ne-am luat măsuri în aşa fel încât să fie programate la ore cât mai târzii”, a explicat Răsvan Popescu. Acesta a afirmat că CNA a mai sancţionat o dată OTV chiar săptămâna aceasta. Răsvan Popescu afirmă că, atât timp cât criza economică va persista, reality show-urile trucate nu vor dispărea de pe piaţa media: „Emisiunile acestea proliferează pe criză. Sunt ieftine, sunt uşor de făcut, cu oameni de pe stradă, care sunt şi plătiţi foarte puţin”.

„Degeaba o emisiune este cultă dacă nu are audienţă”

„Poveştile din reality show-uri sunt reale şi aparţin unor persoa­ne ce doresc să ne îm­păr­tăşeas­că experienţa lor. Primim foarte multe scrisori la redacţie şi, bineînţeles, selectăm cele mai interesante, atrăgătoare şi di­verse poveşti de viaţă. Par­tici­panţii nu sunt actori profe­sionişti, sunt oameni obişnuiţi care se pun în locul personajului din întâmplarea evocată”, susţine  Anca Gheorghe, director de marketing la Kanal D.

Totuşi, reporterii RL au de­mon­­strat ieri că în realitate aceste emisiuni sunt mai de­grabă improvizate la momentul filmării. Jurnaliştii au participat la pre­selecţii pentru mai multe e­­misiuni precum „Căsătoreşte-te cu mine”, difuzat chiar de Kanal D, şi „Iubire interzisă”, de la Naţional TV. Re­zulta­tul a fost clar: este vorba de drame inventate, uneori pe loc. În plus, dacă un actor de ocazie nu se încadrează în profilul unui anumit personaj, este imediat redirecţionat pentru a juca într-o altă producţie de acelaşi gen.

Televiziunile susţin că au­dienţa acestor emisiuni con­tează mai mult decât valoarea lor educativă. Mihai Dumitrescu, director de Marketing la Naţional TV, susţine că o emisiune trebuie să aibă audienţă pentru a se justifica. Delia Dobroiu, specialist în reality show-uri din partea Antena 1,   recunoaşte însă că succesul unui astfel de spectacol îl reprezintă faptul că „povestea este bine scrisă. Până la urmă nu mai contează dacă personajele sunt cele reale sau nu. Nu cred că s-a făcut niciodată un sondaj de genul «câţi dintre dumneavoastră au trăit o poveste similară», dar sunt convinsă că s-ar primi multe răspunsuri afirmative. Faptul că actorii sunt mai mult sau mai puţin profesionişti este irelevant”. Reprezentanţii Prima Tv s-au mărginit să precizeze că respectă regulile impuse de CNA.

Cele mai citite

Pompele de căldură și confortul termic pe tot parcursul anului

Într-o lume în care eficiența energetică și confortul termic sunt tot mai importante, pompele de căldură au devenit soluția ideală pentru menținerea unui...

Piața muncii în 2024: Aproape 300.000 de joburi noi și 11 milioane de aplicări

Cele mai multe joburi au fost disponibile în retail, prestări servicii și industria alimentară, urmate de call center și turism/HoReCa Anul 2024 a fost marcat...

Sindicatele din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională anunță proteste de amploare

Sindicatele au anunțat un protest comun în data de 17 ianuarie 2025, între orele 12:00 și 16:00, cu punct de adunare în Piața Constituției Organizațiile...
Ultima oră
Pe aceeași temă