5.4 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024
AcasăSpecialCe avantaje îţi aduce check-in-ul online

Ce avantaje îţi aduce check-in-ul online

Cei care călătoresc cu avionul trebuie să ajungă la aeroport cu două sau chiar trei ore înainte de ora programată pentru decolare, pentru formalităţile de check-in. Puteţi micşora acest timp dacă faceţi check-in-ul online. Dacă aveţi „ghinionul” ca zborul să fie la 5.00 sau 6.00 dimineaţa, a ajunge cu două-trei ore înainte de zbor la aeroport se poate dovedi extrem de obositor. Majoritatea companiilor aeriene care zboară din/spre România le oferă pasagerilor posibilitatea de a-şi efectua check-in-ul online în interval de 24-72 de ore dinaintea zborului.

Sunt totuşi şi companii care permit realizarea check-in-ului cu un avans de mai multe zile. Wizzair are această opţiune activă cu 7 zile înainte de zbor, iar Ryanair cu 14 zile. O dată ce efectuaţi check-in-ul online, veţi primi cartea de îmbarcare în format electronic – pe e-mail sau prin SMS unde este posibil. E-mail-ul trebuie să-l imprimaţi. În cazul SMS-ului va trebui doar să prezentaţi mobilul la aeroport.

Cu loc sau fără loc?

Dincolo de faptul că vă ajută să economisiţi mai mult timp, check-in-ul online oferă şi alte avantaje, printre care şi faptul că vă permite să selectaţi locul pe care-l doriţi la bordul aeronavei – evident, din locurile rămase disponibile. Pentru a vă asigura că locul dorit este liber, este recomandat să „pândiţi” momentul deschiderii serviciului de check-in online. Toate companiile aeriene de linie le permit călătorilor să-şi selecteze locurile în avion, însă nu toate companiile low-cost oferă acest „privilegiu”. Dintre operatorii aerieni low-cost care efectuează zboruri din/spre România, Easyjet, Wizzair şi Ryanair nu permit selectarea locului la check-in. Însă ordinea în care se realizează acest proces contează la îmbarcarea în avion. De exemplu, în cazul Easyjet vor fi îmbarcaţi mai întâi pasagerii care au plătit un serviciu special – denumit îmbarcare prioritară -, apoi primii 30 de pasageri care au efectuat check-in-ul online. La final vor fi îmbarcaţi pasagerii care au făcut formalităţile de preîmbarcare la aeroport. Deci după ce aţi stat la o coadă veţi mai sta la una… la poarta de îmbarcare.

Spaţiu pentru „lungani”

Dacă sunteţi ceva mai înalţi, există câteva rânduri la bordul avioanelor care oferă un spaţiu mult mai mare decât rândurile „normale”. În cazul companiilor de linie, aceste rânduri sunt cele de la ieşirile de urgenţă şi primul rând din clasa economică (rând care vine exact în spatele clasei Business sau First). La operatorii low-cost, unde nu există mai multe tipuri de clasă, locurile cu spaţiu mai mare pentru picioare sunt situate pe rândurile de la ieşirile de siguranţă şi pe primul rând. O excepţie face Vueling, care oferă un asemenea spaţiu nu numai pentru primul rând, ci şi pentru primele trei. Însă companiile low-cost taxează pasagerii pentru aceste locuri cu taxe cuprinse între 5 şi 30 euro/zbor.

Unele companii de linie nu permit selectarea locurilor de la ieşirile de urgenţă online şi preferă să le aloce la aeroport, deoarece pasagerii trebuie să îndeplinească anumite condiţii pentru a le putea ocupa. De exemplu, pe aceste locuri nu pot sta copii sub 18 ani sau părinţi cu infanţi.

Direcţia înainte!

O dată ce pasagerul care călătoreşte doar cu bagaj de mână a terminat de făcut operaţiunile online, el va merge direct la controlul de securitate şi paşapoarte, apoi la poarta de îmbarcare. Nu mai este nevoie să treacă pe la ghişeul de check-in din aeroport. Cei care călătoresc cu bagaj de mână vor trebui să facă o oprire în aeroport pentru a-şi preda geanta de cală. În cazul în care compania nu are un ghişeu special denumit „baggage drop”, atunci bagajul se va preda la ghişeul Business class al companiei aeriene.

 

CÂND SE DESCHIDE „GHIŞEUL”

Compania                                 Site                              Timp

Aer Lingus                         www.aerlingus.com              30 ore

Aeroflot                              www.aeroflot.ru                  24 ore

Air France-KLM                   www.airfrance.ro                 30 ore

Austrian Airlines                  www.aua.com                     24 ore

British Airways                      www.ba.com                     24 ore

CSA Czech Airlines                  www.csa.cz                      24 ore

Easyjet                                 www.easyjet.com              60 zile

Finnair                                www.finnair.com                 36 ore

Germanwings                 www.germanwings.com            72 ore

Iberia                                    www.iberia.com               24 ore

LOT Polish Airlines                www.lot.com                     23 ore

Lufthansa/Swiss               www.lufthansa.com              23 ore

Malev                                   www.malev.com              23 ore

SAS Scandinavian Airlines   www.sas.com                    23 ore

Turkish Airlines                    www.thy.com                   23 ore

Vueling                               www.vueling.com              7 zile

Windjet                              www.volawindjet.it            5 zile

Wizzair                                www.wizzair.com              7 zile

Cele mai citite

Fâșia Gaza: Hamas anunță că o ostatică israeliană a fost ucisă

Reprezentanții Hamas anunță că o ostatică israeliană a fost ucisă în Gaza. Ei nu au oferit alte detalii. În zonă au avut loc mai...

Expert Forum: Îngrijorări majore privind transparența, în lipsa finanțării campaniilor electorale

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) nu a publicat actualizările săptămânale, privind veniturile și cheltuielile candidaților Organizația Expert Forum (EFOR) a atras atenția asupra lipsei de transparență,...

Cozi uriașe la vulcanizări, chiar și noaptea. Șoferii așteaptă ore întregi pentru schimbarea cauciucurilor

Prima zăpadă și teama de amenzi i-au adus pe șoferi în număr mare la vulcanizări, unde s-au format cozi de sute de metri. La...
Ultima oră
Pe aceeași temă