1.6 C
București
miercuri, 15 ianuarie 2025
AcasăInvestigații România LiberăRegii asfaltului coboara in subteran: Besciu si Casuneanu s-au asociat sa faca...

Regii asfaltului coboara in subteran: Besciu si Casuneanu s-au asociat sa faca metroul de Drumul Taberei

Euroconstruct Trading si PA&CO International, firme detinute de controversatii oameni de afaceri Dan Besciu si Costel Casuneanu, au depus o oferta comuna pentru constructia noii magistrale de metrou Drumul Taberei – Eroilor, informeaza Money.ro. Directorul Metrorex spune ca maxim 12 consortii din cele 18 care au depus oferta vor primi documentatia completa si ca favorite sunt cele care au o buna relatie cu statul si Fiscul.

Printre cele 18 consortii care au depus oferte pentru constructia metroului Drumul Taberei Eroilor se afla si cel creat de asocierea dintre firmele "regilor asfaltului" Costel Casuneanu si Dan Besciu. PA&CO International si Euroconstruct Trading 98 sunt aliate cu portughezii Soares da Costa. Alte nume grele din peisajul autohton de business prezente pe lista sunt Prospectiuni Bucuresti a omului de afaceri Ovidiu Tender ori companiile Delta ACM, Apolodor si AB Construct.

Romanii vor concura, insa, intr-o companie selecta. Unele dintre cele mai mari concerne europene de constructii si-au exprimat intentia de a construi noua linie de metrou. Astfel gasim pe lista mari firme din Italia, Austria si Franta-Astaldi, Alpine, Max Bogl sau Vinci, turcii de la Yuksel Insaat AS si Sanay AS dar si gigantul de stat chinez China Railway, prezent pentru prima oara la o licitatie in Romania.

"Sunt companii de la Pacific la Atlantic. E China Railway, Vincy, Aktor, Astaldi, Alpine, Max Bogl. Mai e o companie din Portugalia si una din Israel ale caror nume imi scapa", a spus, pentru MONEY.ro, directorul Metrorex. Gheorghe Udriste. El a spus ca a primit deja 18 oferte.

Proiectul magistralei Universitate-Drumul Taberei , realizat din credite externe si alocatii bugetare, este estimat la aproximativ 700 milioane euro. Banca Europeana pentru Investitii a anuntat deja acordarea unei transe de imprumut de 370 de milioane de euro.

Tronsonul, care va uni cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei, va avea o lungime de 9,05 kilometri si 14 statii, respectiv Ghencea, Prelungirea Ghencea, Raul Doamnei, Brancusi, Romancierilor, Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor 2, Hasdeu, Cismigiu si Universitate 2, iar de la Piata Universitatii va fi realizata o legatura cu cartierul Pantelimon. Lucrarile sunt programate sa inceapa in acest an.

Primele lucrari de constructie a magistralei de metrou se refera la realizarea structurii de rezistenta (tuneluri, puturi, statii) pe sectiunea cuprinsa intre statiile Raul Doamnei si Hasdeu, potrivit anuntului lansat de Metrorex la sfarsitul lunii ianuarie. Valoarea estimata de companie pentru aceste lucrari este de 1,16 miliarde de lei, fara TVA-adica aproape 285 de milioane de euro. Lucrarile sunt proiectate sa dureze 30 de luni.

Cele mai citite

Pașii pentru a înființa o întreprindere socială: De la idee la implementare

Lumea afacerilor evoluează, iar antreprenoriatul social devine din ce în ce mai relevant pentru cei care doresc să creeze impact pozitiv în comunități. Conform...

Pașii pentru a înființa o întreprindere socială: De la idee la implementare

Lumea afacerilor evoluează, iar antreprenoriatul social devine din ce în ce mai relevant pentru cei care doresc să creeze impact pozitiv în comunități. Conform...

Elon Musk, Jeff Bezos și Mark Zuckerberg vor participa la învestirea lui Trump

Directorii executivi ai Tesla, Amazon și Meta vor fi prezentați la depunerea jurământului lui Trump, alături de nominalizații Cabinetului republican și de alți oficiali...
Ultima oră
Pe aceeași temă