» Desi 2009 a fost un an dificil pentru comercianti, iar anul 2010 se anunta a fi unul la fel de dificil, din cauza scaderii vanzarilor si a lipsei finantarilor, piata romaneasca continua sa ofere oportunitati de investitii pentru marile lanturi de magazine.
Reprezentantii lanturilor co-merciale internationale sustin ca isi vor continua expansiunea in Romania si in acest an insa mai selectiv, astfel incat sa limiteze pe cat posibil pierderile.
Retaileri precum Auchan, Plus Discount, Obi Kaufland, Real, miniMax, Metro au estimat pentru 2010, in medie, investitii de aproape 200 milioane de euro pentru extindere. "Noul an va aduce cu siguranta o serie de provocari pentru majoritatea retailerilor, atat din punctul de vedere al expansiunii retelelor, cat si in privinta eforturilor acestora de a raspunde cat mai eficient nevoilor consumatorilor in contextul economic actual. Strategia de dezvoltare Plus implica si in acest an expansiunea retelei, conform modelului de afaceri actual. O data cu expansiunea retelei se va mari desigur si numarul de angajati", ne-a declarat Ioana Marginean, directorul de marketing Plus Discount.
Acesta a preconizat pentru acest an deschiderea a inca 24 de magazine sub brandul Plus, cu un buget de investitii alocat de 40 milioane euro. "Vom continua extinderea retelei miniMax la nivel national si avem planificata deschiderea a 20 de noi magazine, astfel incat sa ajungem la 50 de unitati in retea", ne-a declarat Rainer Exel, director general si actionar al miniMax. Investitiile planificate de miniMax pentru 2010 se ridica la 15 milioane de euro. "Criza este o oportunitate pentru magazinele de tip discount de a castiga tot mai mult teren, in defavoarea magazinelor mai mari. In prezent, magazinele de tip discount detin circa 6% din piata totala a comertului modern, potrivit unor studii GfK Romania, un procent redus fata de alte tari", spune Rainer Exel.
Retailerul francez Auchan are in plan pentru acest an inceperea constructiei celui de-al treilea hipermarket al retelei in Bucuresti si mentinerea afacerilor la nivelul din 2009, de circa 354 milioane euro, a declarat Patrick Espasa, director general al companiei. Compania a anuntat ca planurile Auchan pentru Romania vizeaza pentru urmatorii trei-patru ani dublarea numarului de magazine, care in prezent se ridica la sapte, investitia medie intr-un magazin fiind de 15-20 milioane de euro.
Retelele Real si Kaufland continua strategia de extindere inceputa anul trecut. Kaufland, care detine o retea de 45 de hipermarketuri, a estimat investitii de 50 milioane de euro, pentru 2010, pentru deschiderea a inca cinci-sase unitati noi.
Cora Romania, parte a grupului belgian Louis Delhaise, va deschide in februarie un hipermarket in mallul Sun Plaza din Bucuresti, prin investitii estimate la circa 30 milioane de euro. si Real ar putea finaliza pana in aprilie constructia unui hipermarket in zona Policolor din sud-estul Capitalei, prin realizarea unei investitii de peste 20 milioane euro. Retailerul german Obi, ultimul intrat pe piata romaneasca de bricolaj, a anuntat ca va deschide doua magazine anul viitor, in Ploiesti si Sibiu, in urma unor investitii estimate la 10 milioane de euro.
Metro Cash&Carry Romania va deschide in prima jumatate a anului, in Bucuresti, cel de-al 25-lea magazin din Romania, amplasat in zona Bulevardului Theodor Palady, iar retailerul german Lidl a achizitionat mai multe terenuri in Romania. Desi nu a deschis inca nici un magazin pe piata romaneasca, Lidl are in plan dezvoltarea unei retele la nivel national.