Pe o piata auto in scadere cu 53,2%, Dacia a vandut 41.862 de vehicule, obtinand o cota de piata de 28,9%, cu 1,5 puncte superioara celei atinse anul precedent. Vanzarile Dacia la export au ajuns la aproape 270.000 unitati, cu 56,1% mai mult fata de 2008.
Constructorul de automobile Dacia, membru al grupului francez Renault, a vandut anul trecut 311.282 automobile, cu 20,5% mai mult fata de nivelul de 258.372 unitati inregistrat in 2008. Astfel, Automobile Dacia a inregistrat pentru al cincilea an consecutiv un ritm de crestere al vanzarilor care a depasit 10%, ajungand de la mai putin de 100.000 de masini comercializate in 2004 la peste 300.000 de unitati in 2009. Pe modele, cel mai vandut automobil al gamei Dacia in Romania a fost Logan berlina, cu 25.722 unitati livrate, urmat de Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 6.765 unitati, si Logan MCV, cu 6.249 unitati. Pe piata vehiculelor utilitare, Dacia a livrat 1.588 unitati Logan VAN si 1.538 Logan pick-up.
Vanzarile Dacia la export au ajuns la aproape 270.000 unitati, cu 56,1% mai mult fata de 2008. Dacia si-a consolidat pozitia pe piata Europei Occidentale, in 2009 fiind inmatriculate 200.962 autovehicule.
Trei tari occidentale figureaza in topul exporturilor Dacia. Germania a devenit din 2009, in principal datorita programului de reinnoire a parcului auto, prima destinatie de export a marcii, cu 84.708 unitati vandute (231,3% fata de 2008). Pe locul al doilea se afla Franta, cu 65.956 unitati (51,4%), urmata in clasament de Italia, cu 21.739 vehicule (151,9%). In 2009 Dacia a detinut o cota de 2,13% din piata germana, de 2,5% din cea franceza si de 0,93% din piata italiana.
Printre destinatiile importante de export se numara si Algeria (17.327 unitati), Turcia (9.727 unitati) si Spania (9.030 unitati).
In Maroc, unde Logan este produs in Uzina Somaca din Casablanca, au fost vandute anul trecut 18.112 unitati.
Cat priveste vanzarile Renault, proprietarul Dacia, acestea au scazut anul trecut cu 3,1% la nivel mondial, la 2,309 milioane de autovehicule, iar producatorul auto francez si-a imbunatatit cota de piata cu 0,1 puncte procentuale, la 3,7%. Pe segmentul autoturismelor, cota de piata a grupului a urcat cu 0,2 puncte procentuale, la 4,3%.