17.8 C
Bucureศ™ti
duminicฤƒ, 6 octombrie 2024
AcasฤƒSpecialViitorul masinilor electrice nu este chiar atat de apropiat pe cat ar...

Viitorul masinilor electrice nu este chiar atat de apropiat pe cat ar parea

Trecerea de la masinile care consuma benzina sau motorina la automobilul electric va reduce substantial volumul emisiilor de dioxid de carbon din atmosfera marilor orase, insa acest proces se anunta destul de indelungat si plin de obstacole, avertizeaza organizatia "Transports et Environnement", intr-un raport publicat, informeaza AFP, citata de Agerpres.

"Vizitatorii salonului automobilistic de la Frankfurt, din 2009, au ajuns cu siguranta la concluzia ca viitorul automobilelor este electric. Fiecare constructor de masini prezent la celebrul salon a expus cel putin un prototip electric", creand impresia ca de maine s-ar putea sa ne trezim intr-o lume din care sa dispara complet masinile care ard combustibili fosili, se precizeaza in raportul ONG-ului amintit.

Insa realitatea este cu totul alta, avertizeaza "Transports et Environnement". "Va trebui sa asteptam mai multe decenii pana cand aceste modele de automobile electrice ar putea sa le inlocuiasca pe cele care functioneaza cu benzina sau motorina", a declarat Dudley Curtis, un reprezentant al acestei organizatii, cu ocazia unei conferinte de presa sustinuta la Bruxelles.

Dezvoltarea si producerea acestor automobile va fi limitata pana in 2030, iar conform estimarilor, spre anul 2050 se va ajunge la un volum al vanzarilor de masini electrice de doar 25% din volumul total al vanzarilor de automobile noi, se mai precizeaza in raport.

Pana la adoptarea completa a automobilului electric trebuie surmontate si o serie de obstacole. Primul dintre acestea ar fi 'evitarea unui soc electric' – adica a unei cresteri fara precedent a consumului de electricitate. Conform unui studiu realizat in 2009 de Eurelectric, asociatia producatorilor de energie electrica din UE, "o inlocuire completa a parcului de masini existent in UE cu masini electrice ar atrage dupa sine o crestere cu 15% a consumului de curent electric" in statele uniunii.

"Nevoia de a asigura surplusul de energie electrica necesar aprovizionarii acestor masini ar duce la o intensificare a activitatii termocentralelor si centralelor nucleare", mai sustine "Transports et Environnement", ceea ce ar genera mai multa poluare.

Un alt obstacol important este reprezentat de costurile si capacitatea acumulatorilor care vor pune in miscare aceste masini, tinand cont de faptul ca prototipurile de masini hibride realizate pana in prezent costa cu 3.000 pana la 5.000 de euro mai mult decat masinile conventionale, iar costurile bateriilor reprezinta 75% din aceste costuri suplimentare.

Cele mai citite

Marcel Ciolacu atacฤƒ Curtea Constituศ›ionalฤƒ a Romรขniei รฎn cazul ศ˜oศ™oacฤƒ

รŽn urma unui val critic la adresa Curศ›ii Constituศ›ionale a Romรขniei cu privire la respingerea candidaturii Dianei ศ˜oศ™oacฤƒ la alegerile prezidenศ›iale, Marcel Ciolacu, preศ™edintele...

Amenzile pentru lipsa rovinietei nu vor mai fi aplicate imediat

ศ˜oferii vor avea la dispoziศ›ie 24 de ore pentru a achita taxa, fฤƒrฤƒ a mai fi penalizaศ›i automat Sistemul va fi similar cu cel care...

Protest cu mii de oameni la Budapesta รฎn faศ›a sediului televiziunii de stat

Mii de cetฤƒศ›eni unguri au protestat รฎn faศ›a sediului televiziunii publice din Budapesta, cerรขnd un serviciu de presฤƒ independent. Protestul a fost organizat de...
Ultima orฤƒ
Pe aceeaศ™i temฤƒ