NEW YORK — "Confruntarea" dintre Lady Gaga – momentan, cantareata favorita a designerilor – si Madonna, prima purtand o masca si o palarie, iar cea de-a doua o jacheta neagra din piele si cizme pana la genunchi cu margini din dantela neagra, care a avut loc la prezentarea Marc Jacobs, a exprimat cel mai bine ideea din spatele modei din America de astazi: escapismul.
Pe podium, colectia jucausa, inspirata din balet, prezentata in timpul Saptamanii Modei din septembrie, a dus acest mesaj la extreme, oferind o imagine usoara, aerata, cu o bogatie de volane si fete Kabuki, albe-creta, care nu aveau nimic de-a face cu problemele de pe Wall Street, cu somajul, asigurarile de viata sau alte griji ale lumii adevarate.
In acest context, prezentarea Marc Jacobs a fost exceptionala pentru imaginatia ei, atentia pentru detalii si viziunea lirica a unei veri lipsite de griji. "Viata e un cabaret, toata lumea e o scena – si totul e frumos la balet!", a spus Jacobs in culise. Pe podium insa, colajul sau abil de forme, culturi si referinte din moda a ridicat mult mai multe intrebari decat ar fi sugerat insiruirea sa de clisee.
Printre fundele de balerini si pantofii din lemn, de gheisa, o cascada de volane acoperea corpul in culori feminine dulci, japoneze, ca rozul, albul si albastrul ca de gheata. Insa creatorul stie cum sa-si dozeze dulceata cu efecte mai ascutite, date de exemplu de jachetele kaki, special croite intr-un stil vag militar. La o privire mai atenta, colectia este mult mai practica decat parea la inceput, cu tot cu inspiratiile sale: in dantela si volanele rochiilor se intrezarea nebunia magica a lui John Galliano, iar in "proportiile disproportionate" aparea Rei Kawakubo. La fel, imprimeuri atent lucrate aminteau chiar de munca Zandrei Rhodes.