In urma a trei luni de monitorizare, Asociatia EDU CER concluzioneaza ca Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii, in complicitate cu sindicatele din invatamant, "blocheaza orice incercare de reforma si descentralizare". Punctele slabe identificate de EDU CER se refera la urmatoarele aspecte: reducerea orelor de sport obligatorii, intarzierea aplicarii masurilor privind evidenta computerizata a diplomelor universitare si a registrului unic de inmatriculare pentru studenti, erori repetate in redactarea subiectelor la tezele cu subiect unic, eliminarea singurei surse de pregatire a fortei de munca pentru economie prin desfiintarea scolilor de arta si meserii etc. Referitor la aspectele sesizate, EDU CER considera ca trebuie aplicate urgent o serie de masuri precum optimizarea si completarea pachetului de legi elaborate de Comisia prezidentiala dupa consultarea tuturor factorilor implicati – studenti, profesori, societatea civila si mediul de afaceri –, asumarea raspunderii Guvernului in aceasta luna pe respectivul pachet de legi si inceperea noului an scolar pe baza noilor legi ale educatiei.
Educatori cu masterat
Studiile masterale vor deveni un criteriu minim pentru orice cadru didactic, inclusiv pentru educatoare, deci in invatamantul prescolar. S-a concluzionat ca educatia timpurie inseamna mai mult decat educatie, in sensul ca implica si abordare sociala si psihologica, deci studiile de licenta de trei ani ar fi insuficiente inclusiv pentru invatamantul prescolar. "O educatie timpurie de calitate asigura diminuarea fenomenelor antisociale care se intampla pana la 15 ani. Avem toata determinarea si putem sustine formarea personalului din domeniul educatiei timpurii", spune prof. univ. Romita Iucu, prorectorul Universitatii Bucuresti.