6.3 C
București
sâmbătă, 16 noiembrie 2024
AcasăSpecialAeroportul Kogalniceanu a pierdut 900.000 de calatori in 19 ani

Aeroportul Kogalniceanu a pierdut 900.000 de calatori in 19 ani

» Din 1989 pana in prezent, numarul turistilor de pe Aeroportul International Mihail Kogalniceanu a scazut dramatic.

» Din acest se vor introduce noi curse, fapt care va determina o crestere moderata a traficului.

In anul 1989, pe aeroportul International Mihail Kogalniceanu (AIMK) din judetul Constanta au aterizat si s-au imbarcat aproximativ un milion de calatori. In mare parte, era vorba despre turisti care isi petreceau vacanta la mare. De altfel, pe langa functia de aeroport de rezerva pentru Otopeni (aici vin aeronavele care, din diferite cauze, nu pot ateriza la Bucuresti), unul dintre rolurile importante ale AIMK este de a prelua strainii care vin in concediu pe litoralul Marii Negre. Andrei Trandafir, unul dintre hotelierii din Mamaia, declara, intr-un interviu, ca statiunea a fost conceputa pentru turisti care sosesc pe calea aerului, nu cu masinile, care paralizeaza practic traficul in varf de sezon.

 

Din pacate, declinul turismului romanesc s-a tradus si printr-o scadere dramatica a numarului de calatori. "De la un milion, in 1989, s-a ajuns la un numar de 48.000 de calatori, in 2007", a declarat Cristian Moldovanu, membru in Adunarea Generala a Actionarilor. Acesta a precizat ca, in 2008, s-a reusit cresterea numarului de calatori la putin peste 100.000. Principalul motiv il constituie atragerea unor noi operatori prin implicarea Consiliului Judetean Constanta, care detine 20% din actiunile aeroportului. Anul trecut, pe pista de la Kogalniceanu au aparut avioanele Ryanair, care zboara saptamanal spre Pisa, dar si Boeingurile Blue Air, care au introdus, experimental, o cursa directa de Bruxelles. De asemenea, Carpatair are curse zilnice (cu exceptia zilei de duminica) spre Timisoara, si de acolo spre zeci de destinatii europene.

Surprizele anului 2009
In ciuda crizei economico-financiare, Cristian Moldovanu spune ca numarul de calatori pe Aeroportul Mihail Kogalniceanu va creste si in 2009. "Nu va fi o crestere la fel de spectaculoasa, ci una mai degraba moderata", a precizat el. Aceasta va fi bazata pe introducerea unor noi linii. Este deja confirmata cursa Constanta-Bologna, care se va  derula de doua ori pe saptamana. Succesul cursei de Bruxelles, care a avut un grad de ocupare de pana la 100%, i-a determinat pe oficialii Blue Air sa reintroduca aceasta ruta.
Florentina Ivan, director de marketing al companiei, a declarat ca perioada in care se va putea zbura spre Belgia este 7 aprilie-22 septembrie 2009.
Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat, in statiunea Mamaia, ca va discuta cu managementul Tarom pentru introducerea a doua curse aeriene spre Constanta, din Bucuresti, respectiv Cluj. Cristian Moldovanu a precizat ca exista negocieri pentru introducerea unor noi destinatii externe cu plecare de pe Kogalniceanu, dar pentru ca acestea sunt in derulare, numele lor nu poate fi inca dat publicitatii.

Charterele, eterna problema
In ciuda majorarii curselor regulate, numarul de turisti nu va creste spectaculos, pentru ca si in acest an se va resimti o scadere a numarului de chartere care aterizeaza sau decoleaza de pe AIMK, sau o reducere a capacitatii avioanelor care opereaza astfel de zboruri.
In lipsa charterelor, este greu de crezut ca aeroportul isi va putea indeplini una dintre functiile de care aminteam mai sus, aceea de a aduce turisti straini.
"Ca sa vii din Stockholm in Constanta, trebuie sa schimbi trei avioane, sa conduci doua ore pe centura Bucurestiului si apoi trei sau patru ore pe autostrada. Nimeni nu face acest lucru", a precizat presedintele Consiliului Judetean Constanta, Nicusor Constantinescu, la intalnirea cu ministrul Turismului si cu hotelierii de pe litoral. Din pacate, asa cum nici Taromul nu poate fi obligat sa opereze din Constanta, nici operatorii de chartere nu vor veni decat in cazul in care va exista cerere pentru aceasta zona.

Cele mai citite

Rareș Bogdan contestă demersurile lui Marcel Ciolacu: „Un joc politic pentru a-l favoriza pe George Simion”

Europarlamentarul PNL îl acuză pe premierul Marcel Ciolacu de manipulare prin publicarea unui document ucrainean care explică interdicția lui George Simion în Ucraina. Rareș...

Adriana Bahmuțeanu, amendată la cavoul lui Silviu Prigoană: „Lăsați-mă să-mi plâng copilul!”

Tensiuni la cimitir: fosta soție a omului de afaceri a fost escortată de poliție după ce a adus un omagiu la cavoul familiei. Adriana...

FRF acuză Federația de Fotbal din Kosovo de premeditare. Sloganul „Kosovo este Serbia” nu e rasist

Federaţia Română de Fotbal susţine, într-un comunicat de presă remis în urma incidentelor de la meciul din Liga Naţiunilor România - Kosovo de pe...
Ultima oră
Pe aceeași temă