-2 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăCriza va avantaja magazinele cu preturi reduse

Criza va avantaja magazinele cu preturi reduse

» Comertul de tip discount va reprezenta "pariul castigator" in 2009.

» Romanii vor renunta la alimentele scumpe.

» Romania are 159 de magazine cu discount.

Anul viitor consumatorii romani isi vor face cumparaturile din magazinele cu preturi mici, de tip discount, care au in portofoliu produse la preturi promotionale, ca reactie la efectele crizei financiare internationale.
Estimari pentru anul viitor indica o scadere a consumului intern cu cel putin 20-30% fata de 2008, deoarece analistii se asteapta la reducerea puterii de cumparare a romanilor din cauza inghetarii salariilor, disponibilizarilor si taierii drastice a creditelor de consum.

"Consumatorii romani  isi vor schimba obiceiurile de consum anul viitor, desi criza se afla inca in stadiu incipient in Romania.  Se va schimba substantial cosul de produse, se va trece de la produsele premium la produsele mai ieftine, «de prim pret» . Domeniul alimentar va pierde doar pe segmentul bunurilor de lux",  a declarat Alexandru Vlad, seful lantului de magazine cash&carry Selgros, parte a grupului german Metro AG.

In acest context,  cel mai bine se vor adapta magazinele discount, adica acele formate care au un sortiment mic de bunuri, la preturi mici, sustine Alexandru Vlad. De altfel, si strategia de extindere a discounterilor demonstreaza ca acestia au de gand sa profite de schimbarile produse in piata ca urmare a crizei economice.
In prezent, pe piata romaneasca activeaza patru lanturi internationale cu profil discount, respectiv reteaua Plus, operata de grupul german Tengelmann, Profi, parte a grupului belgian Louis Delhaise, Penny Market si MiniMax, apartinand grupului Rewe. In ciuda crizei economice, acestea au primit extinderi sustinute pentru anul viitor. Reteaua Plus Discount, parte a grupului german Tengelmann, vizeaza pentru anul viitor deschiderea a 20-25 de magazine. In conditiile in care investitia medie intr-un magazin se ridica la 1,5 milioane euro, rezulta ca reteaua si-a planificat  pentru anul viitor investitii cuprinse intre 30 si 37,5 milioane de euro. "Vom mentine strategia de extindere pentru anul 2009, deoarece finantarile au fost asigurate cu mult timp in urma", a declarat Ioana Marginean, directorul de marketing Plus Romania. La acestea se adauga investitia grupului Schwartz, care a anuntat ca va deschide anul viitor primul magazin Lidl din Romania, la Oradea. si hipermarketurile si supermarketurile s-au reorientat si si-au adaptat strategiile de vanzare la conditiile actuale, propunand mai multe promotii, chiar daca profiturile si afacerile acestora se vor comprima anul viitor, potrivit estimarilor jucatorilor din piata.
O radiografie a pietei de profil, intocmita de compania de consultanta imobiliara Cushman&Wakefield, arata ca pe piata romaneasca activau, la nivelul anului 2008,  un numar de 159 de magazine discount, dintre care cele mai multe apartin retelei Plus.

» Fitch da perspectiva stabila pentru Carrefour

Lanturile de magazine care practica politica preturilor mici vor rezista mai bine in fata crizei, confirma si agentia de evaluare financiara Fitch, care a mentinut ratingurile retailerului francez Carrefour si perspectiva stabila asociata acestora. "Ratingul Carrefour est sustinut de profilul solid al afacerilor grupului", a declarat Johnny Da Silva, director al diviziei pentru sectorul de retail din Europa a Fitch.
Cu toate acestea, reprezentanti Fitch avertizeaza ca problemele economiei mondiale ar putea deteriora consumul si ca se asteapta ca toate anturile de retail sa ia masuri de mentinere a clientelei.
Carrefour este prezent pe piata romaneasca cu 20 de hipermarketuri, ultima unitate fiind deschisa la Sibiu, pe 20 noiembrie.

Cele mai citite

Cum să votezi corect la primul tur al alegerilor prezidențiale: reguli și situații de invalidare a voturilor

Pe buletinul de vot sunt înscriși 14 candidați, iar ștampila „VOTAT” trebuie aplicată corect Alegătorii care se prezintă la urne în primul tur al alegerilor...

România votează: 18 milioane de cetățeni înscriși pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie

Actualizările sunt gestionate de primari sau de persoane desemnate prin dispoziție legală Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunțat că numărul total al alegătorilor înscriși în...
Ultima oră
Pe aceeași temă