7.4 C
București
sâmbătă, 16 noiembrie 2024
AcasăSportAeroporturile au nevoie de infuzii de zeci de milioane de euro

Aeroporturile au nevoie de infuzii de zeci de milioane de euro

Cea mai mare problema a aeroporturilor romanesti este gasirea unor finantari de ordinul a zeci de milioane de euro necesare modernizarii, in vederea indeplinirii conditiilor impuse de Spatiul Schengen. Pana in martie 2011, toate aeroporturile din Romania trebuie sa opereze conform criteriilor Schengen, ceea ce necesita amenajarea terminalelor separate pentru sosiri si plecari, delimitarea fluxurilor de calatori (Schengen si non-Schengen) si instituirea unor etape de verificare in trepte a pasagerilor.
Directorul Directiei Schengen si programe din Inspectoratul General al Politiei de Frontiera, Andrei Voicu, a aratat ca "in acest moment, nici un aeroport din Romania nu indeplineste aceste cerinte, mai este mult de lucru in acest scop". El a adaugat ca cel mai aproape de a detine conditiile impuse este aeroportul din Sibiu. O alta problema care trebuie rezolvata este satisfacerea cresterii imense a traficului pe aeroporturile din Bucuresti.
Autoritatea europeana de control al traficului, Eurocontrol, previzioneaza pentru Romania o crestere medie anuala a traficului aeroportuar de 6,9%, pana in 2014, cu o rata sensibil mai mare in zona Capitalei.

PSD-PC: Accent pe aeroporturi
Alianta PSD-PC planuieste sa modernizeze aeroporturile regionale Baia Mare, Oradea, Arad, Tulcea, Bacau, Iasi, Suceava, Craiova, Satu Mare, Targu-Mures si Cluj-Napoca. Reprezentantii acestor partide arata ca aeroporturile respective se afla in subordinea consiliilor judetene.
"Singurul suport din partea Ministerului Transporturilor este cel legat de autorizare, reglementare, investitii in domeniul sigurantei si securitatii activitatilor aeroportuare", ne-au explicat strategii aliantei.
In ceea ce priveste Aeroportul "Henri Coanda", PSD-PC doreste sa construiasca al doilea terminal.

PD-L: Tarom, la Bursa
PD-L isi propune cresterea eficientei Tarom, in vederea listarii acestei companii la Bursa, precum si realizarea unui sistem modern de dirijare a traficului aerian, astfel incat Romania sa devina un jucator important in acest domeniu in Europa. Democrat-liberalii mai vor sa sustina dezvoltarea Aeroportului "Henri Coanda", prin finalizarea unui terminal cu o capacitate de 5 milioane de pasageri pe an, sa sprijine aeroporturile care deservesc zone cu potential turistic ridicat  (Suceava, Tulcea, Satu-Mare, Baia-Mare) si sa construiasca noi aeroporturi in judetele Brasov, Alba, Galati-Braila si Bistrita. PD-L isi propune si consolidarea pozitiei regiei autonome ROMATSA.

PNL: Zboruri business la Baneasa
Liberalii vor sa modernizeze Aeroportul "Henri Coanda" in conformitate cu standardele Schengen, construind un terminal de pasageri din patru module, cu o capacitate de 5 milioane de persoane pe an, parcari supraetajate si drumuri de incinta. Aeroportul Baneasa va fi destinat zborurilor cu caracter special (demnitari, afaceri, zboruri utilitare pentru Bucuresti). PNL mai planifica: modernizari pentru aeroportul din Timisoara; pregatirea Tarom pentru privatizare, prin aplicarea business-planului de rentabilizare, pana in 2011 si infiintarea unui centru unic de pregatire a personalului din aviatia civila, sub forma unui operator economic care isi va desfasura activitatea pe criterii de eficienta economica.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă