» Angajatii de la doua societati furnizoare ale companiei Dacia din Pitesti au declansat conflicte de munca pentru salarii.
» O parte din majorarile salariale soliciate de sindicalisti ar trebui acordate retroactiv, incepand cu 1 ianuarie.
Angajatii de la doua societati furnizoare pentru Dacia Automobile din Pitesti au declansat conflictul de munca, solicitand majorari salariale in doua transe. Aproximativ 230 de salariati de la firma Leoni, producatoare de cablaje pentru Dacia, au declansat ieri greva generala pe termen nelimitat, iar lucratorii de la Cortubi, furnizor de tobe de esapament pentru aceeasi companie de automobile, au anuntat pentru astazi greva de avertisment. Ambele societati isi desfasoara activitatea pe platforma de la Dacia Automobile din Pitesti. Sindicatele de la Leoni si Cortubi au aceeasi conducere ca si sindicatul de la compania Dacia Automobile, organizatie care la sfarsitul lunii martie a declansat o greva generala desfasurata pe durata a 15 zile, tot pentru majorari salariale.
Majorari in doua transe
Principala solicitare a salariatilor intrati in greva la firma Leoni este majorarea salariilor cu 340 de lei, in doua transe: 200 de lei incepand cu 1 ianuarie si 140 de la 1 iunie. "Angajatii de la societatea Cortubi, care au anuntat greva de avertisment, cer o majorare a salariilor de 360 de lei, tot in doua transe, respectiv 300 de la 1 ianuarie si 60 de lei de la 1 octombrie. La negocierile privind contractul colectiv de munca, conducerea societatii nu a acceptat solicitarea salariala a sindicalistilor si din acest motiv s-a decis declansarea grevei de avertisment", a declarat Ion Iordache, viceliderul sindical de la Sindicatul Automobile Dacia. Reprezentantii celor doua companii nu au putut fi contactati.
Atat liderul sindical de la Autoturisme Dacia, cat si Dumitru Costin, presedintele Blocului National Sindical, cred ca este posibil ca lucratorii de la cele doua firme furnizoare de piese pentru automobile sa se fi inspirat de la colegii lor de la Dacia Pitesti, care au obtinut luna trecuta, dupa o lunga perioada de greva, majorari salariale. "Este acelasi management sindical, atat la cele doua sindicate de la Leoni si Cortubi, cat si la Automobile Dacia. Exista si posibilitatea aceasta ca angajatii de la furnizori sa fi observat ca ceilalti colegi ai lor au obtinut majorari salariale si sa fi actionat in aceasta directie, insa trebuie mentionat ca au mai existat greve la intreprinderile furnizoare inaintea grevei generale de la Dacia", a mentionat Dumitru Costin.