Nici jurnalismul nu mai e ce-a fost, o data cu moartea politicii moderne. Cum adica moartea politicii moderne? Pai, asa bine: pe cine mai intereseaza platformele ideologice ale partidelor, cui ii pasa de cum se numeste partidul pe care-l voteaza si nu de aparitiile televizate ale celor pe care-i voteaza sa-l reprezinte sub titulatura gruparii? E mai pasionant sa urmaresti viata privata a lui Nicolas Sarkozy si sa-i analizezi virilitatea pe care si-o etaleaza mereu decat sa investighezi adecvarea politicii lui la doctrina liberala, conservatoare sau nationalista. Asadar, nici jurnalismul nu mai e ce-a fost. Ziarele, despre care Hegel spunea pe la inceputul secolului al XIX-lea ca au inlocuit Biblia, nu mai sunt facute pentru a smulge adeziuni politice si morale. Vremea "dreptatii" a trecut, nu-i de mirare ca oficiosul PNTCD a disparut. E vremea distractiei si a manipularii prin distractie. Romanii consuma cu larghete bunuri de larg consum: mancare, bautura, zgomot, senzatii. In atare conditii, ziarele trebuie sa afiseze un optimism vulgar (optimismul exagerat e mereu vulgar, iar pesimismul excesiv e plicticos) pentru a tine cheful de cumparaturi in priza prin elogiul adus performantelor omenesti. Unul dintre ele e genial: media lungimii penisului va creste cu 1,2 cm "in viitor". "Acest lucru este pus pe seama evolutiei continue a speciei umane", scrie pe pagina intai a unui tabloid romanesc de succes. Nu e prima oara cand suntem incurajati sa credem ca numai lungimea conteaza, dar iata ca sensul metaforic a devenit sens propriu. Daca stau sa ma gandesc bine, enuntul e foarte corect politic. Lui Michael Jackson trebuie sa-i para tare rau acum.