Cel mai mare magazin Diverta din tara a fost deschis in aceasta saptamana in complexul comercial Iulius Mall. Magazinul vinde peste 10.000 de titluri, are 700 de metri patrati iar investitia pentru amenajarea lui se cifreaza la peste 500.000 de euro.
"Estimam pentru primul an de la deschidere un minim de un milion de vizitatori si peste 1,5 milioane de euro rulaj", a declarat, ieri, directorul general Diverta, Dan Rosu. El a mai spus ca, incepand cu acest magazin, compania si-a reevaluat strategia de dezvoltare si a decis ca toate magazinele pe care le vor mai deschide sa fie pe suprafete mari si, acolo unde se poate, sa fie amenajate in cadrul unor complexe comerciale, de gen mall. Totodata, Rosu a explicat ca exista o abordare difera la nivelul serviciilor atasate, magazinul din Cluj fiind primul care le ofera clientilor un colt pentru lectura, spatii de joaca, ateliere de lectura si activitati pentru cei mici. Totodata, serviciile se dezvolta si pe campanii de stimulare a achizitiei de carti, prin dezvoltarea unui proiect numit "carte cadou", prin care Diverta le propune pachete speciale clientilor pentru a fi facute cadou. "La Cluj-Napoca avem in acest moment doua magazine, cel de la fosta Librarie a Universitatii si cel din Iulius Mall, insa pe masura deschiderii celorlalte mall-uri dorim sa mai deschidem cel putin doua magazine", a completat Rosu. Potrivit acestuia, pana la finalul anului compania va deschide magazine la Targu-Mures, Brasov, Alba Iulia si Petrosani.
Potrivit statisticilor Diverta, cele mai mari vanzari de carte se realizeaza din literatura beletristica, carte pentru copii si cartea de specialitate. Totodata, din volumul total al vanzarilor retelei Diverta, ponderea profiturilor din vanzarea de carte este de 30%.