16.7 C
București
marți, 22 octombrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăAlianta pentru cucerirea pietei germane

Alianta pentru cucerirea pietei germane

» Casanova Oradea si Tarnava Sighisoara se sustin reciproc pentru a infrunta concurenta din UE.

» Cele doua fabrici mizeaza pe brandurile proprii, dupa ce au trecut prin tranzitie cu ajutorul lohn-ului.

» Pastrarea statutului de "croitori ai Europei" presupune investitii in deschiderea de magazine in Vest.

Producatorii in lohn incearca sa se mentina pe pietele vestice prin marcile proprii. Doua companii romanesti din domeniul textilelor sunt pe cale sa realizeze o alianta pentru piata germana. Deja ele sunt prezente in Germania atat prin intermediul produselor realizate in lohn, cat si prin reprezentante proprii.
Cele doua companii sunt Tarnava Sighisoara si Casanova Oradea, fosta Fabrica de confectii Miorita. Pe piata din Germania produsele realizate in Romania sunt bine apreciate, mai ales ca sunt de calitate mai buna decat cele importate din Asia si sunt oferite la preturi mai mici decat marfurile fabricate in vechea UE.
In acest moment, Tarnava Sighisoara are reprezentante proprii in Sighisoara, Cluj-Napoca, Targu Mures, Sibiu, Brasov, Alba Iulia si Bucuresti. Casanova Oradea are reprezentante in judetul Bihor. Conducerea fabricii din Sighisoara doreste sa investeasca in doua noi magazine pentru piata bucuresteana. De asemenea, Tarnava detine o reprezentanta proprie in Germania, la Stuttgart. Partenerii fabricii de confectii din Sighisoara, de la Casanova Oradea, detin un magazin propriu la Düsseldorf. Practic, alianta dintre cele doua companii ar implica reprezentarea intereselor Casanova de catre reprezentanta Tarnava pentru sudul Germaniei, iar compania din Oradea ar urma sa faca acelasi lucru pentru Tarnava, in nordul Germaniei.

Produse de lux in perioada comunista

Inainte de 1989, cele mai multe produse realizate la Sighisoara si la Oradea ajungeau pe pietele din Occident ori din fosta URSS. In fiecare an, pachete cu camasi si cu bluze luau drumul Bucurestiului, unde erau oferite, cu diferite ocazii, membrilor familiei Ceausescu ori diferitilor membri ai conducerii Partidului Comunist din Romania. Spre deosebire de alte fabrici de confectii care au dat faliment in tranzitie, Miorita Oradea si Tarnava Sighisoara au reusit sa se mentina pe piata. Directoarea fabricii din Sighisoara, Cecilia Hancu, spune ca marele avantaj a fost reprezentat de investitiile in tehnologia de productie, precum si de acceptarea unui compromis care s-a dovedit inspirat pe termen mediu. Este vorba de productia in regim lohn, care, desi are o valoare adaugata mica, a asigurat totusi prezenta fabricii pe pietele externe. Relatiile create in ultimul deceniu si jumatate s-au dovedit foarte folositoare atunci cand Tarnava Sighisoara a inceput sa extinda vanzarea marcii proprii. Acum, fabrica isi accentueaza identitatea proprie prin utilizarea tehnicilor de marketing care nu mai pun accentul pe preturile mici, ci pe calitatea excelenta a produselor.

Parteneri de renume
Pe piata germana Tarnava Sighisoara nu este prezenta doar prin reprezentanta proprie, ci si prin partenerii sai inregistrati in Germania, printre care se numara branduri de prestigiu, cum ar fi Carlo Colucci, Wappen, Toni Dress, Sommermann, Hauber ori Eugen Klein. Unele dintre produsele vandute sub aceste etichete au fost, de fapt, confectionate la Sighisoara. Pe piata din Belgia partenerul principal al Tarnava Sighisoara este Intershirt, iar pe cea italiana fabrica de confectii din Transilvania se bazeaza pe parteneri precum Benetton ori GB International. Produsele realizate la Sighisoara ajung si pe piete cum ar fi cea a Marii Britanii ori cea a Frantei.

Cele mai citite

O lovitură israeliană a vizat suburbiile sudice ale Beirutului

O lovitură israeliană a vizat luni cartierul Ouzai, în suburbiile sudice ale Beirutului, la scurt timp după ce armata israeliană le-a cerut locuitorilor din...

O româncă din Brașov e agentul imobiliar pentru Messi! „Lucrăm împreună de peste 10 ani”

Andrada Manta, o româncă stabilită în Spania, este agent imobiliar și unul dintre clienții săi de renume este celebrul fotbalist argentinian Lionel Messi. Andrada Manta,...

Ciolacu: Dacă nu împuşcăm preşedinţii, atunci îi facem de râs

Preşedintele PSD a declarat că românii au talentul de a demitiza orice politician Întrebat la emisiunea Morning Glory care este primul lucru pe care îl...
Ultima oră
Pe aceeași temă