Potrivit studiului GFK Consumer Tracking, 95% din romani fac cumparaturi de bunuri de larg consum duminica, la fel ca bulgarii si croatii. Totusi, romanii nu sunt "campioni" la acest capitol al cumparaturilor duminicale: in alte tari, precum Rusia, Bosnia-Hertegovina si Serbia, proportia este chiar de 100%! La polul opus, vecinii nostri din Ungaria se avanta dupa cumparaturi duminica numai in proportie de 69%, restul de 31% preferand sa isi faca aprovizionarea in celelalte zile ale saptamanii. In ceea ce priveste locurile preferate de romani pentru cumpararea bunurilor de larg consum in ultima zi din saptamana, comertul traditional detine suprematia, cu mai mult de jumatate din cheltuielile realizate. Situatia aceasta este insa asemanatoare cu cea inregistrata si in decursul celorlalte zile.
Totusi, comparativ cu media saptamanala, se constata pentru romani cheltuieli mai mari in hipermarket duminica, la fel ca si in formele de comert traditional, in timp ce preferinta pentru supermarket-uri se vadeste in restul zilelor saptamanii.
Duminica, ponderea cheltuielilor in hipermarket este de 9% in Romania, situatie promitatoare pentru comertul modern.