Romania a coborat cinci pozitii intr-un clasament al celor mai atractive piete emergente pentru retailerii internationali. Potrivit unui studiu al firmei de consultanta A.T. Kearney, tara noastra a coborat in anul 2007 pe locul 27 din 30, fiind inclusa in categoria destinatiilor cu prioritate scazuta pentru investitori. Companiile de retail iau in calcul: riscurile politice si economice, nivelul populatiei, infrastructura si reglementarile din domeniu, gradul de saturare a pietei si presiunea factorului temporal. Companiile vizate la realizarea studiului sunt comerciantii angro si retailerii alimentari. Pe o scara de la zero la 100 – in care limita superioara a intervalului reprezinta riscuri de tara scazute – Romania a primit 60 de puncte, fiind creditata cu 31 de puncte din 100 pentru atractivitatea pietei, punctajul maxim reflectand un numar semnificativ al factorilor de interes pentru investitorii straini. Punctajul acordat in functie de gradul de saturare a pietei de retail este 22, semnaland ca accesul investitorilor este limitat de aglomerarea concurentilor sau de limitarea cererii. Pentru presiunea factorului temporal, Romania a primit 66 de puncte, adica intrarea pe piata locala cat mai repede.