Compania belgiana de dezvoltare imobiliara Liebrecht & wooD a lansat ieri proiectul West Park, care se va construi in apropierea Capitalei, la kilometrul 13 al autostrazii Bucuresti-Pitesti. Investitia se ridica la 120 de milioane de euro. Parcul va avea o suprafata totala de 250.000 mp, din care peste 90.000 mp vor fi ocupati de spatii comerciale.
West Park va gazdui primul centru de tip outlet din tara, Fashion House Outlet Centre, cu o suprafata de 28.000 de metri patrati, care va cuprinde magazinele de prezentare a peste 120 de branduri internationale si locale de imbracaminte si incaltaminte. Centrele comerciale de tip outlet sunt galerii de magazine care vand marci celebre la preturi reduse cu 30-70%, pe intreaga durata a anului. Preturile foarte mici se datoreaza faptului ca produsele provin din surplusul de productie din fabrici sau din colectiile sezonului precedent neepuizate in urma lichidarilor de stocuri. "Din acest centru, diferit de un centru comercial obisnuit, se pot achizitiona marci faimoase la preturi accesibile. Fashion House Outlet Centre se adreseaza si acelor categorii de cumparatori care nu si-ar fi permis altfel achizitionarea acestor marfuri", a declarat Brendon O’Reilley, partener in cadrul companiei britanice GVA Grimley Outlet Services, care va asigura managementul operational al Fashion House Outlet Centre. "In afara proiectului din Bucuresti, compania noastra implementeaza si proiectele altor trei outlet-uri, situate in Praga, Budapesta si Sofia. In acest sens, suntem familiarizati cu interesul in crestere pe piata Europei Centrale si de Est pentru astfel de centre outlet. Dintre toate zonele spre care ne-am indreptat atentia, piata romaneasca a manifestat o cerere naturala pentru produse de marca la preturi accesibile", a adaugat O’Reilley. Domnia sa nu a dorit sa ofere o lista a firmelor care vor inchiria spatii in centrul din Bucuresti, aratand ca "nu este corect sa dam o asemenea lista, deoarece acum se negociaza contractele", insa a aratat ca in alte centre similare din Europa sunt prezente marci precum Adidas, Nike, Puma, Calvin Klein, Tommy Hilfinger, Mexx, Timberland etc. "Acesta este nivelul calitativ al firmelor prezente", a concluzionat reprezentantul GVA. Pentru centrul din Capitala, compania mizeaza pe 6 milioane de potentiali clienti, care locuiesc la o distanta de 150 de minute de mers cu masina de West Park. Totodata, GVA sustine ca Romania isi poate permite maximum patru-cinci centre outlet.
Proiectul West Park va cuprinde si cel de-al doilea magazin din Romania al holdingului german Hornbach (specializat in vanzarea materialelor, echipamentelor si instalatiilor pentru constructii, in renovari si amenajari peisagistice), in suprafata de 17.000 mp. Constructiile au fost demarate deja, urmand ca magazinul sa fie deschis in 2008, au anuntat reprezentantii Hornbach. Tot in West Park isi vor deschide prima unitate de pe piata locala si compania Kika, retailerul austriac de mobila si decoratiuni interioare (cu o suprafata de 28.000 mp), precum si Tehnomarket, distribuitor exclusiv in Bulgaria de produse electronice si de telecomunicatii. Fashion House Outlet Centre se va deschide, impreuna cu magazinele Kika si Technomarket, in cea de-a doua jumatate a anului viitor. Magazinele vor dispune de peste 2.700 de locuri de parcare.