Transportatorii romani au putut afla, de la oficialii Ministerului Economiei si Transporturilor din Ungaria, cum va arata infrastructura rutiera romano-ungara pe viitor. Molnar Laszlo Aurel, consilier principal, a aratat ca Ungaria are o strategie concreta in ceea ce priveste reteaua de autostrazi.
Intre Romania si Ungaria trebuie creat un sistem rutier de circulatie cat mai strans, astfel incat comunicarea dintre cele doua tari sa fie cat mai usoara", a declarat Molnar Laszlo Aurel.
El a precizat ca Ungaria are o strategie concreta in ceea ce priveste reteaua de autostrazi. Prioritara este autostrada Debrecen-Bors si abia apoi autostrada Szeged-Nadlac. Ungurii vor continua dezvoltarea autostrazii de la Szeged cu o centura a orasului si un pod peste Tisa, a caror constructie va incepe in 2008. Ei vor aduce autostrada pana la Nadlac in intervalul 2010-2011. Autostrada Debrecen-Oradea va fi finalizata in Ungaria in 2013. "Totul depinde de finantare, dar cred ca Ungaria va putea sa faca fata la constructia acestor autostrazi. Nu cred ca va fi o problema", a declarat Molnar Laszlo Aurel.
Desfiintarea frontierelor reduce costurile
Problema pe care o au proiectantii maghiari este cea legata de zona de frontiera. Daca se va stabili ca se va renunta la frontiere, atunci nu vor exista costuri suplimentare, deoarece traseul celor doua autostrazi nu trece prin actualele puncte de trecere a frontierei Bors, respectiv Nadlac, ci prin apropierea acestora. Daca nu se va renunta la controlul actelor intre cele doua tari, atunci costurile vor creste, prin construirea unor drumuri suplimentare de la autostrada la punctul de frontiera. Ungurii cred ca este nevoie de dezvoltarea armonioasa a infrastructurii rutiere in Ungaria si Romania. Ei spun ca si-au dezvoltat drumurile din zona de frontiera si doresc ca si Romania sa faca acelasi lucru. Transportatorii au mai aflat ca Ungaria intentioneaza sa construiasca un drum expres Szeged-Pecs, care va scurta mult distantele parcurse spre Croatia, Slovenia si Italia.