10.6 C
București
miercuri, 2 octombrie 2024
AcasăSpecialViaduct Bechtel peste Mocanita Sibiu - Sighisoara

Viaduct Bechtel peste Mocanita Sibiu – Sighisoara

Linia ferata ingusta poate fi data in functiune in cel mult doua luni
de la obtinerea finantarii
Mocanita Sibiu – Sighisoara si linia de cale ferata ingusta dintre cele doua cetati au sansa de a fi repuse in functiune dupa trei decenii, ceea ce va insemna ca trenul se va intretaia in nordul judetului Sibiu, in zona orasului Agnita, cu autostrada Bechtel, a declarat Vasile Crisan, directorul Directiei de Cultura Sibiu.
Recent declarata monument istoric, linia ferata ingusta Sibiu – Agnita – Sighisoara, cu ramificatia Cornatel – Vurpar, ii va determina pe constructorii autostrazii Bechtel sa construiasca un viaduct pentru ca soseaua sa treaca peste calea ferata, conform primarului orasului Agnita, Marius Curcean.
Deocamdata calea ferata ingusta dintre Sighisoara – Sibiu este in proprietatea SAF, unde statul detine 80 la suta, iar actionarii privati 20 de procente, ceea ce impiedica accesarea de fonduri europene pentru reabilitarea Mocanitei si a infrastructurii.
"Daca ar fi rezolvata problema proprietatii, am putea accesa fonduri europene cu succes si am reabilita si repune pe sine Mocanita, de la Sibiu la Sighisoara. Linia de cale ferata Sighisoara – Agnita a fost desfiintata la 1 iunie 1965, dupa ce a fost pusa in circulatie in noiembrie 1898’, a declarat Vasile Crisan.
Daca ar exista finantare, Mocanita ar putea circula din nou in cel mult doua luni de zile. Distanta Sibiu – Sighisoara, de peste 100 de km, ar putea fi strabatuta cu trenul de epoca, pe calea ferata ingusta cu ecartament de doar 760 de mm. Trenul de odinioara ar putea circula din nou, cu o viteza maxima de 10 km pe ora, ceea ce ar insemna ca drumul dintre cele doua cetati ar putea fi facut in cel putin 10 ore de mers cu trenul, prin aproape toate localitatile cu cetati fortificate ale acestei parti din Transilvania. La inceput, trenul se oprea la ultima statie, situata chiar in centrul cetatii Sighisoara, la o altitudine de aproape 350 de metri.
Inedit pentru drumetia cu trenul de epoca pe ruta Sibiu – Sighisoara, cu ramificatia Cornatel – Vurpar, este tocmai acest ultim tronson, care a fost construit drept "Linia Vanatorilor", pentru ca pe o lungime de 13 km se organizau partide de vanatoare regale.
Cu locomotiva cu aburi si vagoane vechi de mai mult de un secol, cel putin 130 de turisti vor putea calatori cu celebra mocanita care va pleca din Sibiu, Capitala Culturala Europeana, spre Sighisoara, oras din patrimoniul UNESCO.
Studiu finantat de printul Charles

Cel mai interesat sa investeasca in repunerea Mocanitei Sibiu – Sighisoara in circuitul turistic este printul Charles, care a dat deja prin Fundatia "Mihai Eminescu Trust" suma de 10.000 de dolari pentru un studiu de fezabilitate. Mostenitorul tronului Marii Britanii are o serie de proprietati si afaceri in nordul judetului Sibiu, fiind interesat sa investeasca in singura mocanita din judet.

Cele mai citite

Numărul contractelor pe salariul minim a scăzut la cel mai mic nivel din ultimii cinci ani

Numărul contractelor de muncă plătite cu salariul minim pe economie a scăzut semnificativ în luna septembrie 2024, ajungând la 1,09 milioane, cea mai mică...

Rusia dă vina pe SUA pentru situaţia explozivă din Orientul Mijlociu

Rusia a afirmat marţi că situaţia explozivă din Orientul Mijlociu demonstrează "eşecul total" al politicii americane în regiune şi "neputinţa" Washingtonului de a preveni...

Benjamin Netanyahu promite că va răzbuna atacul Iranului: „ va plăti prețul pentru asta”

Premierul israelian, Benjamin Netanyahu, a afirmat marţi seară că Iranul "a comis o greşeală gravă" atacând ţara sa şi că "va plăti preţul pentru...
Ultima oră
Pe aceeași temă