Constructia pasajului denivelat pe drumul national 17 la intrarea in municipiul Bistrita a costat de cinci ori mai mult decat a fost prevazut initial. La receptia finala a obiectivului, care a avut loc ieri, seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj, Ioan Pantelimon, a declarat ca lucrarea, contractata in anul 1998, a fost evaluata la inceput la 21 de miliarde lei vechi, avand ca termen de finalizare 36 de luni. Din cauza lipsei de fonduri, constructia a durat 36 de luni si a costat de cinci ori mai mult, adica 117 miliarde lei vechi.
Potrivit lui Pantelimon, intarzierea s-a mai datorat si influentei factorilor climatici, refuzului CFR de a intrerupe circulatia pe tronsonul respectiv, dar si unor neconcordante intre proiectul tehnic de executie si situatia existenta. O alta cauza ar fi si schimbarile de solutie ale proiectului in ceea ce priveste realizarea rampelor si bretelelor de acces din cauza problemelor legate de exproprierea terenului pe care s-a construit pasajul.
DN 17 traverseaza la nivel calea ferata Saratel Ð Bistrita la kilometrul 58+975. Tinand cont de traficul rutier care era de peste 8.400 de vehicule zilnic in anul 1995 si o estimare de 23.000 de vehicule in 2010, respectiv cel feroviar de 18 trenuri/zi in 1995 si 23 trenuri/zi in 2010 s-a impus constructia acestui pasaj pentru evitarea stationarilor la bariera. Constructia are 172 de metri lungime, doua benzi de circulatie, o latime de 7,8 metri, borduri si parapeti metalici pentru pietoni.