Angajatorii au obligatia sa depuna la sediul caselor teritoriale de pensii Declaratia pe propria raspundere privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, atat pe suport electronic, cat si pe hartie, semnata si stampilata. Aceasta obligativitate a fost impusa, incepand cu data de 1 ianuarie 2005, de prevederile Legii nr. 346/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa care functioneaza sistemul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale. CNPAS a transmis ca, pentru facilitarea accesului angajatorilor la Declaratia pe propria raspundere, a pus la dispozitia acestora atat pe site-ul institutiei, cat si la sediul caselor teritoriale de pensii urmatoarele documente: Instructiunile de aplicare a OUG nr. 47/2005 privind unele masuri ce trebuie luate in aplicarea Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale (Monitorul Oficial nr. 492/10 iunie 2005); Anexa nr. 1 a Ordinului nr. 848/2004 (Declaratia pe propria raspundere pentru asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale), Anexa nr. 1 – model de completare; Modalitati de transmitere pe cale electronica a Declaratiei pe propria raspundere privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale (instructiuni de completare); Nomenclatorul cu codurile CAEN si tarifele de risc aferente.