Potrivit sursei citate, Vodafone nu a notificat utilizatorii cu privire la faptul că a modificat clauzele contractuale (respectiv termenii şi condiţiile generale de utilizare a serviciilor preplătite) referitoare la condiţiile în care este furnizat serviciul de roaming. Compania a fost sancţionată, astfel, cu amendă în valoare de 30.000 de lei, operatorul remediind problemele identificate înainte de termenul acordat de 90 de zile.
Totodată, pentru neintroducerea politicii de utilizare rezonabilă în contractele încheiate cu utilizatorii de servicii de telefonie mobilă pe bază de abonamente, Orange şi Vodafone au fost amendate fiecare cu câte 50.000 de lei. În plus, Vodafone a primit o amendă în valoare de 50.000 de lei pentru neintroducerea politicii de utilizare rezonabilă în Termenii şi condiţiile generale de utilizare a cartelelor preplătite.
Potrivit ANCOM, de la intrarea în vigoare a regulamentului „Roam like at home” şi până în prezent, au fost primite aproape 300 de reclamaţii de la utilizatorii de comunicaţii electronice din România privind aplicarea acestuia. În lista de plângeri, utilizatorii semnalează că nu au fost avertizaţi că urmează să li se aplice suprataxe în roaming, existenţa unor limite pentru cantitatea de date disponibilă în roaming şi neinformarea cu privire la modul în care acestea se aplică.