Trenul international 427 Transbalkan, Bucuresti-Budapesta, a ajuns la Arad cu doua ore intarziere si nu a mai plecat. Calatorii au fost anuntati de ceea ce se intampla si cei care aveau retinute bilete pentru zborurile de pe Aeroportul international din Budapesta si s-au descurcat in limba romana au plecat cu microbuzele din fata garii aradene. Ceilalti cetateni straini au ramas speriati in tren, pazindu-si bagajele.
In zona Statiei CFR Arad, pe strazile laterale era, ieri dimineata, plin de microbuze. Un drum pana in capitala Ungariei costa intre 400.000 si 500.000 lei.
Oferta era mult mai mare decat cererea, dar cert este ca s-a profitat din plin. Oamenii nu au avut cu ce sa plece, asa ca au apelat la microbuze. Un drum pana la Deva costa 150.000 lei, pana la Sibiu 200.000 lei, iar pana la Bucuresti, 350.000 lei. Principalele legaturi dintre Arad si Moldova au fost complet paralizate, oamenii trebuind sa mearga pana la Bucuresti si de acolo mai departe.
Economia aradeana este si ea puternic afectata de greva ceferistilor. „Astra Vagoane Calatori” are in derulare un contract cu un partener din Egipt, insa, din cauza protestului angajatilor CFR, vagoanele nu pot ajunge la Constanta si nici piesele componente nu pot ajunge la timp la fabrica. Tabla de la Galati este adusa la Arad tot pe calea ferata, insa transporturile vin cu mari intarzieri.
De asemenea, mai multi agenti economici se plang ca sufera pierderi economice serioase de pe urma grevei si au apelat la transportul pieselor cu TIR-urile. Nu toti pot insa sa-si livreze marfa cu autotrenul si se intreaba cine le va plati penalitatile pe care ei vor trebui sa le suporte la contractele aflate in derulare. CET Arad, care se aprovizioneaza cu cate 100 de vagoane de lignit pe zi, este acum in remont, iar pierderile suferite sunt nesemnificative.