Gara din Sibiu era pustie luni, la orele pranzului, dar pe peron puteau fi vazute doua dintre trenurile de persoane care urmau sa plece in jurul orei 16.00 catre Medias si Brasov. Garniturile nu aveau locomotive si nici muncitorii CFR nu se „inghesuiau” in jurul lor, pentru ca toti cei aflati in schimbul de lucru erau in greva. Nici un afis nu avertiza calatorii asupra protestului sindicalistilor si a programului de greva.
Sub pretextul ca nu poate oferi asemenea detalii, administratia garii din Sibiu a evitat sa ofere informatii referitoare la pierderile inregistrate pentru perioada de greva, multumindu-se sa declare ca de aceste calcule se ocupa oficialii Regionalei CFR Brasov, acolo unde sunt subordonate ierarhic si serviciile CFR din Sibiu.
Pe fondul incertitudinii referitoare la durata grevei angajatilor CFR, cei care profita la maxim sunt transportatorii auto, mai ales ca firme puternice in domeniu, precum „Transmixt” SA sau „Atlassib” SRL, au sediul principal la Sibiu. Cele doua societati au suplimentat numarul de autobuze sau microbuze pe principalele rute intra si interjudetene. Masinile „copiaza” segmentul orar al trenurilor suspendate, calatorii avand posibilitatea sa ajunga la destinatia propusa folosindu-se de serviciile acestor companii.
Concurenta care se manifesta pe piata transportului auto a facut sa scada sensibil si pretul biletelor de calatorie. Daca la inceputul grevei ceferistilor, o calatorie pe ruta Medias-Sibiu costa 150.000 de lei, acum oamenii trebuie sa scoata din buzunar 120.000 sau chiar 100.000 de lei.
In plus, pentru a „smulge” calatorii din masinile celorlalte firme de profil, unii transportatori au inceput sa ofere si facilitati. Astfel, o cunoscuta firma de transport din Mures ofera pensionarilor posibilitatea de a calatori la jumatate de pret, clientii avand ca optiune sa achite jumatate din contravaloarea biletului cu unul dintre tichetele pentru reducere la transport acordate pensionarilor.