Ratingul si datele de tiraj ale publicatiilor se contureaza a fi criteriile dupa care ar putea fi atribuita publicitatea de la bugetul de stat, potrivit propunerilor facute de Comisia de buget, finante si banci a Senatului. Partea "tehnica” a atribuirii contractului de publicitate ar urma sa fie stabilita printr-un caiet de sarcini, care va cuprinde clauzele prin care bugetul local destinat a fi utilizat pentru publicitate va fi distribuit catre societati de radio sau televiziune sau catre publicatii din presa scrisa. Atribuirea va fi facuta insa direct proportional cu ratingul sau, dupa caz, cu tirajul publicatiilor. Mai exact, senatorii au precizat ca este vorba despre "valorile medii ale ratingului – ratei de audienta – obtinute de programele difuzate de aceste societati de radio sau televiziune sau de presa scrisa la nivel national, regional sau local, dupa caz, pe un interval de timp relevant (trimestru, semestru sau an) in raport cu publicul-tinta al companiei respective”.
Senatul este prima camera in care se dezbate o ordonanta de urgenta a Cabinetului Tariceanu, menita sa faca ordine in atribuirea publicitatii de stat prin intermediul mass-media, dupa ce guvernarea Nastase a controlat politic presa centrala prin acest "instrument” financiar. Dupa Senat, va fi randul Camerei Deputatilor sa-si spuna cuvantul.