27.6 C
București
sâmbătă, 5 octombrie 2024
AcasăSpecialColectivul Serviciului Portuar Braila, decimat

Colectivul Serviciului Portuar Braila, decimat

Scandalul iscat de tentativa primarului PNL, Constantin Sever Cibu, de predare a portului comercial Braila catre SC Hercules SA, firma presedintelui PSD Braila, Gheorghe Bunea Stancu, produce un nou episod trist. Angajatii Directiei Portuare Braila raman pe drumuri.

Candidat PRM, reciclat de liberali

De la 1 ianuarie 2006 la Braila s-a infiintat Serviciul Public de Administrare Portuara si Transport Naval autorizat ca serviciu public de specialitate, cu personalitate juridica sub autoritatea CLM si a primarului liberal Constantin Cibu. Astfel a incetat activitatea Directiei Administratiei Portuare Braila. La ultima sedinta CLM Braila, consilierii au aprobat si numirea pe o perioada de sase luni a lui Nicolae Balaban, ofiter de marina pensionat, personaj politic controversat, in functia de sef al acestui nou serviciu. In anul 2004, Balaban a candidat pentru PRM la CLM si a fost omul fostului primar Anton Lungu, care l-a numit la un moment dat chiar sef la nemaipomenitul „sector de Zootehnie” din cadrul Primariei Braila. Acum, Anton Lungu a declarat ca l-a numit in functie, dar dupa o perioada „a constatat ca nu a facut treaba si a scapat de el”.

Din Directie, Serviciu, dar datoriile…

Nicolae Balaban vine in functie in locul lui Gheorghe Scarlat, cel care nu s-a lasat intimidat de presiunile primarului liberal Constantin Cibu, care vroia cu orice chip sa ofere „cadou” Zona Portuara Braila firmei SC Hercules SA Braila. Acum Scarlat a fost „salvat” prin angajarea la APDM Galati. Firma presedintelui CJ Braila are insa datorii estimate acum la peste 10 miliarde de lei catre Primaria Braila, tocmai din exploatarea ani la rand pe vremea fostului primar pcr Anton Lungu, a unei parti din portul comercial. Acum, recent infiintatul Serviciu de Administrare Portuara a preluat in patrimoniul tot ce a apartinut apartinut Directiei Portuare Braila.
Nu am aflat, inca, daca a preluat si creditul de peste 10 miliarde de lei acordat firmei Hercules…

Cum sa dam oamenii afara…

In luna iulie 2005, din cauza scandalului iscat de dezvaluirile editiei noastre, portul comercial Braila nu a mai fost donat firmei PSD, ci au fost transmise unele bunuri apartinand Domeniului Public al Statului din administrarea CLM Braila in administrarea Ministerului Transportului, Constructiilor si Turismului si s-a facut concesionarea prin atribuire directa catre Compania Nationala „Administratia Porturilor Dunarii Maritime” SA Galati.
In raportul prezentat consilierilor municipali care au votat proiectul de hotarare se precizeaza ca luandu-se in calcul aceste elemente, cat si cheltuielile de personal ce presupun utilizarea a circa 90% din bugetul directiei Portuare, s-a impus „redimensionarea structurii de personal a serviciului”.
Nicolae Balaban, ne-a declarat: „S-a dat drumul la hartii, la ITM, la Somaj si vor exista cele 30 de zile de preaviz, respectiv de la 10 februarie si ultima zi limita 2 martie 2006. De cateva zile, directorul Directiei Administratiei Portuare, Gheorghe Scarlat si-a incetat raportul de munca pe cale amiabila, fara discutii contradictorii”, ne-a spus Balaban.

Ofiterul PRM Balaban va deveni „generos” in vorbe

In ceea ce priveste locurile de munca anterioare acestui post, dupa ce a parasit cariera militara, Nicolae Balaban ne-a declarat ca a muncit intr-adevar in timpul mandatului fostului primar Anton Lungu la Directia Administratiei Portuare Braila, de unde a fost transferat in cadrul unei noi unitati infiintate, Directia de Gospodarire Locala Braila, aflata tot in subordinea Primariei Braila. „Nu am lucrat niciodata in calitate de sef a unui sector zootehnic, nici nu m-as fi priceput dupa cariera de ofiter in marina. Cred ca a fost o scapare, ca sa nu zic altfel, a fostului primar Anton Lungu. Am plecat prin transfer de la Directia Administratiei Portuare Braila, la Directia Administratiei de Gospodarire Locala ca sef al Compartimentului de Control si Contraventii”, a subliniat fostul ofiter in marina. In ceea ce priveste adeziunea politica, Balaban nu a negat faptul ca in anul 2004, in campania electorala, a candidat la Braila din partea PRM pentru pozitia de consilier municipal. El nu a dorit sa comenteze actuala sa aparteneta politica, ocolind ca un adevarat strateg raspunsul la o eventuala implicare in PNL, dar ne-a spus ca in cadrul unei alte discutii va fi mai generos in a ne lamuri.

Mai rasfirati, baieti, mai rasfirati !

Pana una-alta, in timp ce fostii securisti si activisti comunisti, adica politicienii anului 2006, se caznesc sa taie din cascavalul banului public, 70 dintre cei 100 de angajati ai Directiei Portuare Braila raman pe drumuri in miezul iernii. Braila pare blestemata, de cand toti „orbii”, din toate colturile tarii, au nimerit drumul spre conducerea administratiei acestui port istoric.

Cele mai citite

De Ziua Educației, președintele Iohannis a decorat peste 100 de unități de învățământ

Președintele a transmis că educarea unor întregi generații este una dintre cele mai frumoase vocații Președintele Klaus Iohannis a transmis sâmbătă, 5 octombrie, un mesaj cu ocazia...

Ineficiența energetică: Povestea care ne costă scump

România, odinioară un jucător energetic major în Europa de Est, se confruntă acum cu o realitate sumbră: prețurile au explodat, iar țara e în...

Trei candidaturi la prezidențiale au fost contestate la CCR. Sâmbătă se analizează sesizările

Sâmbătă este ultima zi de depunere a candidaturilor la cea mai înaltă funcție în stat. În cursa pentru Cotroceni sunt 10 candidați până acum Sâmbătă...
Ultima oră
Pe aceeași temă