Societatea nationala Romsilva a angajat anul trecut pentru construirea de drumuri forestiere din zona statiunii montane Pestera 291,2 miliarde de lei, adica 58,2% din valoarea totala a fondului extrabugetar constituit anul trecut pentru constructia de drumuri forestiere noi. In aceasta zona drumurile forestiere existente la acea data asigurau insa in cea mai mare masura accesul spre fondul forestier, investitia vizand in special transformarea drumurilor forestiere in drumuri magistrale cu latimea de 7 metri. In realitate, decizia societatii de a se implica in acest proiect a fost o manevra mascata de a sprijini cu bani proveniti dintr-un fond cu destinatie speciala proiectul Consiliului Judetean Dambovita privind dezvoltarea Statiunii montane Pestera-Padina, iar in subsidiar de a creste valoarea terenurilor aflate pe marginea viitoarelor drumuri magistrale in jurul carora se invart mari interese financiare. Din suma de 291,2 miliarde de lei angajata de Romsilva, in cursul anului trecut s-au decontat lucrari in valoare de 56,2 miliarde de lei. Noua conducerea a societatii a sistat proiectul pentru lamurirea tuturor aspectelor privind necesitatea si oportunitatea promovarii lui. Oricum, blocarea fondurilor mentionate ar fi permis construirea a circa 100 km de drumuri forestiere noi, absolut necesare.