Domnul deputat Laurentiu Mironescu continua seria filosofiilor cu care blagosloveste Portul Constanta. Motivul iesirii la rampa este usor de dedus. Pe de o parte, este inca o ocazie de a se bucura de vizita presedintelui Basescu, vizita care e transformata aproape in victorie personala; pe de alta parte, este un nou atac la baioneta impotriva lui Mircea Banias, actualul director general al Administratiei Porturilor Maritime Constanta.
Argumentele pentru care deputatul acorda interviuri-fluviu nu stau insa in picioare. Aceasta „vizita de suflet”, cum, cu impuls patriotic si limba de lemn, descrie Laurentiu Mironescu vizita prezidentiala, are loc la opt luni de zile de la instalarea in functie. Pentru Basescu, podul de la Maracineni este inzecit mai important decat APC, lucru foarte clar, cel putin dupa numarul vizitelor. Mercedesul negru al presedintelui a ajuns in Portul Constanta de mai multe ori in acest an, cu diverse ocazii, dar nu s-a oprit niciodata la poarta APC-ului, fapt care contrazice afirmatiile deputatului, care spune ca administrarea portului este extrem de importanta. Mai mult, reporterii care au participat la briefing-ul sustinut de Basescu au constatat ca, din declaratia totala de 14 de minute, mai mult de jumatate se refereau la… PSD si la Coridorul IV, care este, nu-i asa, „ctitoria” fostului ministru pesedist al Transporturilor. Cu alte cuvinte, in loc sa ne pese de Portul Constanta, ne pasa de ouale lui Nastase de la Cornu!
Realitate fardata cu cifre din trecut
Spuneam ca interviurile-fluviu ale deputatului pedist sunt atacuri la baioneta impotriva lui Mircea Banias. Traficul prin port, spune Mironescu, a scazut de la 16%, cat era pe vremea sa, dupa propriile declaratii, la 4,9% in 2004 si la o valoare prognozata de 5,8% in primele sase luni ale acestui an. Este un singur exemplu prin care intelegem ca la scaunul lui Mircea Banias „prietenii” sapa gropi adanci. Nu se spune insa nimic despre lucrurile bune pe care le-a facut sau incearca sa le faca actualul director general. Nimic despre discutiile, care au avut deja loc, pentru molul de cereale, de exemplu, sau despre modificarile aduse in bugetul de venituri si cheltuieli, prin care – de bine, de rau – sunt reglate anumite anomalii economice. Nu se spune nimic despre pilotaj, un domeniu in care, se pare, presedintele Basescu si compania (in care este inclus, curios, si pesedistul Serban Mihailescu) au mainile murdare. „Prietenii” de la Atlas Pilot stiu de ce! Acesta este insa un subiect asupra caruia vom reveni. Deputatul vorbeste despre faptul ca un port vienez a operat a cincea parte din marfurile tranzitate prin Portul Constanta. Informatia a fost publicata si de cotidianul nostru, avandu-l ca sursa chiar pe… Mircea Banias. Ar trebui totusi ca domnul deputat, mare specialist in domeniu, sa stie ca, pe langa facilitatile portuare oferite (capitol la care Constanta sta bine), traficul de marfuri containerizate este influentat de economia tarii respective. Daca raportam PIB-ul Austriei cu cel al Romaniei, ne vom da seama ca diferentele sunt de cel putin zece ori mai mari. De aceea, o comparatie intre activitatea portuara dintre Viena si Constanta ar trebui sa ia in vedere si planul macroeconomic.
Parlamentul… tacerii
In fiecare dintre interviurile-fluviu pe care le acorda, deputatul Mironescu nu uita sa mentioneze initiativele legislative pe care le pregateste pentru ca Portul Constanta sa capete importanta strategica pe care el si, iata, si presedintele Basescu o doresc. Din 17 decembrie 2004, data validarii actualului Parlament, pana in prezent, ar fi fost destul timp pentru a redacta un astfel de act. Dovada stau cele trei initiative legislative propuse de Laurentiu Mironescu. Din pacate, nici una nu are legatura cu Portul Constanta! Pentru curiozitatea cititorilor, enumeram propunerile deputatului: Propunere privind organizarea si functionarea Societatii Romane de Radiodifuziune si de Televiziune, Propunere pentru modificarea si completarea Legii educatiei fizice si sportului si Propunere pentru completarea art. 3 din OUG privind organizarea si finantarea rezidentiatului, stagiaturii si activitatii de cercetare medicala in sectorul sanitar. Atat. Nimic despre Portul Constanta si despre toate (pseudo)problemele cu care sunt inundate ziarele locale. Se pare ca filosoful portului si-a pierdut pe drum obiectul filosofiei…