Onestiul, un oras aflat in moarte clinica, are cel mai mare pret pentru biletele la transportul public: 15.000 de lei. Oamenii spun ca municipalitatea, prin criteriile de concesionare, a urmarit interesul firmelor de transport, si nu pe cel al calatorilor. Principala nemultumire se refera la pretul biletului de calatorie, care este de 1,5 RON in cazul firmei Massaro. „Nu valoarea redeventei si numarul de microbuze trebuiau sa primeze, ci pretul pe care il platim noi, calatorii; licitatia trebuia castigata de firma care stabilea pretul cel mai mic la bilete”, considera nemultumitii. In situatia actuala, cand orasul este plin de someri, nici acestia si nici pensionarii nu se vor mai deplasa cu maxi-taxi; sa dai 30.000 de lei dus-intors in oras este enorm, considera locuitorii orasului. Ca argument, a fost invocat si faptul ca in Bucuresti cu un singur RON poti circula cu metroul de la un capat la altul al orasului, in timp ce la Onesti, un orasel, te costa mai mult.
Lege aplicata selectiv
Solicitari privind accesul microbuzelor prin Onesti au fost facute si de membrii comunitatilor rurale din vecinatatea municipiului, insa reprezentantii municipalitatii onestene au sustinut ca interdictia de a circula prin oras este prevazuta de lege. Totusi, legea nu se aplica si in cazul traseului Onesti-Targu Ocna, al firmei Massaro, care are drept punct de plecare zona Hotel Trotus-Belvedere, si nu autogara. Primaria Onesti a motivat ca firma Massaro a castigat si traseele din interiorul municipiului si ca legea nu este incalcata in acest caz. Insa dreptul firmei Massaro de a opera pe traseul Onesti-Targu Ocna este contestat, inclusiv in justitie, atat de catre firma C & I Bucuresti, care a participat la licitatia pentru respectivul traseu, cat si de catre Autoritatea Rutiera Romana (ARR) Bacau, care sustine ca licenta firmei Massaro a expirat la 30 iunie 2006.