„Diferenta dintre barbat si copil este data de pretul jucariilor lor” este o vorba frantuzeasca aleasa si fixata intr-o placuta metalica de Mihail Dragos Dumitrescu sa defineasca cel mai bine pasiunea sa pentru automobilul sau, un FORD A Roadster din 1928. Pretul de piata al automobilului sau este de 40.000-50.000$, insa aceasta piesa de arta a istoriei mecanicii auto nu este de vanzare, pentru ca valoarea sa este mult mai mare. Automobilul care straluceste acum reprezinta 25 de ani de munca pasionanta de restaurare meticuloasa, dar si de scrupuloasa inginerie mecanica auto. Fordul sau, compus in proportie de 90% din piese originale, a fost prezent ieri dimineata alaturi de alte vedete auto la intrarea in Parcul Carol I, la expozitia „Antebelum”, o intalnire a vehiculelor istorice lansate inainte de 1960, organizata de Retromobil Club Romania, Asociatia Nationala a Posesorilor si Restauratorilor de Vehicule Istorice, Autoritatea Nationala FIVA. Dupa un popas de o ora in fata unui public cunoscator si pasionat, atras de eveniment in acest colt linistit al Capitalei, caravana formata din 10 automobile de epoca a pornit pe traseul Parcul Carol I Ð Piata Universitatii Ð Piata Romana Ð Piata Victoriei Ð Piata Aviatorilor Ð Arcul de Triumf Ð Gara Baneasa. In drum, a starnit curiozitatea si admiratia trecatorilor, putin numerosi din cauza vremii inchise. Pe platoul din fata Garii Baneasa, sirul de automobile s-a oprit pentru a fi iar admirate de aproape de curiosi. Evenimentul s-a incheiat cu o parada pe traseul Gara Baneasa-Padurea Baneasa. Vedetele evenimentului au fost: FORD T Phaeton (1926), proprietar George Danciu, FORD A Roadster (1928) Ð Mihai Dumitrescu, FORD B Coupe (1932) Ð Dan Cazacu, FIAT 1100 (1939) Ð George Malusel, FIAT 1100 Coloniale (1939) Ð Razvan Badulescu, JAGUAR XK 120 Roadster (1954) Ð George Danciu, OPEL KAPITAN (1959) Ð Toma Temelie.
„Retromobil Club Romania si Automobilia si-au propus sa organizeze anual evenimentul „Antebelum”, la care vom avea ocazia sa admiram adevarate bijuterii tehnice precum legendarele Ford T (poreclit „Fordul cu mustati”), model incoronat cu titlul de automobilul secolului, sau nemuritorul Willys (poreclit „Jeep”), Jaguar XK 120 Roadster, descendent direct al celebrului SS 100, doua dintre cele mai reprezentative modele ale industriei cehe de automobile, Aero 30 si Skoda Popular, modelul Rekord, produs de o marca germana demult apusa – Hanomag, unul dintre cele mai populare automobile din Italia si din Europa, Fiat 500 A, poreclit Topolino”, explica Bogdan Coconoiu, presedinte al Comisiei de istorie din cadrul Retromobil Club Romania.