Trei dintre cele mai cunoscute marci din Romania din punct de vedere al notorietatii si-au inceput povestea la Cluj. Doua dintre acestea sunt berea „Ursus” si lenjeria intima „Jolidon”, iar a treia, „Gerovital”, este produsa aici de catre compania care detine patentul, „Farmec” SA. Brandurile au fost cuprinse intr-o cercetare de piata realizata conform standardelor internationale ale Organizatiei internationale „Superbrands”. Activitatea acesteia consta in masurarea pe fiecare din pietele tarilor respective a nivelului de cunoastere a marcilor comerciale.
Cercetarea este realizata in fiecare dintre statele vizate cu sprijinul unor specialisti din domeniile marketingului, comunicarii, relatiilor publice si urmareste exclusiv reputatia si notorietatea. La Cluj-Napoca a avut loc, ieri, lansarea primului volum al catalogului „Superbrands Romania”.
Materialul cuprinde istoria celor mai cunoscute branduri pentru romani. In analiza prezentata in catalog, marcile romanesti ocupa cam 30 la suta din total, restul fiind binecunoscute branduri internationale gen „Coca Cola” sau „Pepsi”.
Conform organizatorilor, „BDR Associates”, compania care reprezinta interesele „Superbrands” in Romania, scopul editarii acestui catalog este de a prezenta modele de succes in acest domeniu pentru studenti, companii specializate ori specialisti in marketing. Organizatia editeaza anual astfel de cataloage, pentru fiecare tara in parte, acestea circuland international prin reteaua „Superbrands”.