În contextul alegerilor din România, TikTok anunţă o serie de iniţiative menite să combată dezinformarea şi să sprijine accesul utilizatorilor la informaţii corecte.
TikTok subliniază, într-un comunicat, că 98,5% din conţinutul legat de dezinformări electorale a fost eliminat în mai puţin de 24 de ore, iar măsurile vor continua în perioada electorală.
Strategia TikTok în timpul alegerilor se bazează pe trei direcţii principale:
- Aplicarea strictă a politicilor – combaterea dezinformării, eliminarea operaţiunilor de influenţă ascunsă şi gestionarea conţinutului generat de AI.
- Facilitarea accesului la informaţii oficiale prin instrumente precum Centrul Electoral integrat în aplicaţie.
- Colaborarea cu experţi şi ONG-uri, cum ar fi Funky Citizens, pentru educaţia media.
Colaborare cu Funky Citizens pentru educaţie media
În parteneriat cu ONG-ul local Funky Citizens, TikTok a lansat o serie de videoclipuri educaţionale menite să ajute utilizatorii să recunoască şi să evite dezinformarea.
„Perioada electorală aduce după sine multe oportunităţi de răspândire a unor informaţii false ce ne pot afecta deciziile la urne şi, în final, viitorul nostru… Este parte din misiunea noastră să punem la dispoziţie expertiza acumulată în acest domeniu şi să colaborăm cu platformele de social media pentru a avea un spaţiu digital mai sigur”, a declarat Ana Dragomir, directorul de comunicare al Funky Citizens, potrivit Ziarului Financiar.
Măsuri suplimentare pentru utilizatori
Centrul Electoral din aplicaţie le permite utilizatorilor să acceseze direct informaţii de la Autoritatea Electorală Permanentă şi să exploreze videoclipuri educaţionale despre procesul electoral. Utilizatorii pot accesa Centrul Electoral prin bannere din secţiunea de căutare sau prin etichete automate adăugate la conţinutul legat de alegeri.
„La TikTok, suntem dedicaţi protejării comunităţii noastre pe platformă şi asigurării accesului la informaţii corecte şi de încredere… Ne propunem să oferim utilizatorilor resursele necesare pentru a lua decizii informate, protejând în acelaşi timp integritatea platformei noastre”, a declarat Łukasz Gabler, manager de Politici Publice şi Relaţii Guvernamentale CEE al TikTok, potrivit ZF.
Raportul pentru al doilea trimestru al anului 2024 arată că 99,2% din conţinutul cu dezinformări electorale a fost eliminat proactiv, înainte de a fi raportat. Echipele globale TikTok, sprijinite de peste 6.000 de experţi în UE, continuă să monitorizeze şi să prevină operaţiunile de influenţă ascunsă, inclusiv campaniile de dezinformare şi utilizarea conturilor false.