1.3 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024
AcasăEconomieEconomie internăProducătorii locali, tot mai prezenți în restaurante: o asociație dedicată le susține...

Producătorii locali, tot mai prezenți în restaurante: o asociație dedicată le susține accesul în HoReCa

Marius Tudosiei, fondatorul Asociației Lanțului Alimentar Scurt (ALAS), susține pentru ZF că micii producători locali de alimente, de la brânzeturi la sparanghel, câștigă teren în bucătăriile restaurantelor din Capitală.

În prezent, restaurantele se aprovizionează majoritar de la cash&carry sau distribuitori, însă proporția produselor locale începe să crească.

Asociația, recent lansată, își propune să ajute micii fermieri să pătrundă pe piața restaurantelor și să încurajeze consumul de produse locale.

„Sunt încă foarte mulți bucătari care spun «păi nu avem documente de proveniență bune», nu mai e așa. Lucrurile s-au schimbat, iar acum majoritatea producătorilor au măcar certificat de producător“, a declarat Tudosiei, care este și fondatorul Băcăniei Vechi, noteză Ziarul Financiar.

Un proiect pentru sustenabilitate și profit

Tudosiei a înființat Băcănia Veche în 2010. În timp, el a constatat că pentru a sprijini mai mulți producători, este necesară o asociație care să dezvolte proiecte și să atragă finanțări.

„Ajutați-i pe micii producători să facă profit. Asta le va asigura sustenabilitatea pe termen lung“, subliniază antreprenorul. În opinia sa, HoReCa reprezintă o piață promițătoare pentru micii fermieri, datorită consumului ridicat și predictibilității cererii.

Restaurantele mari adoptă tot mai multe ingrediente locale

Tudosiei remarcă o deschidere tot mai mare din partea restaurantelor, nu doar a celor orientate către filozofia farm-to-table, ci și a celor mari. „Foarte multe restaurante includ acum ingrediente locale pentru a răspunde cererii din partea consumatorilor, care sunt din ce în ce mai atenți la calitatea ingredientelor“, adaugă el.

Tudosiei speră ca numărul bucătarilor și proprietarilor de restaurante interesați de produsele locale să crească, subliniind: „E nevoie de mai multă deschidere pentru ca produsele locale să devină o constantă în meniuri.“

Narcis Rosioru
Narcis Rosioruhttps://www.romanialibera.ro
Narcis Roșioru, născut în 1989, este un profesionist în comunicare și mass-media din București. Începând cu 1 iulie 2024, s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, Narcis a avut diverse roluri în mass-media, inclusiv editor web și specialist în social media la Europa FM, reporter la Fanatik.ro și producător video la Mediafax Group. A fost și redactor-șef la TeoTrandafir.com, unde a coordonat echipa editorială și gestionat pagina de Facebook. Narcis are o diplomă de master în Tehnici de Comunicare și Producție Mass-Media de la Universitatea Dunărea de Jos din Galați, unde a obținut și diploma de licență în Jurnalism.
Cele mai citite

România cade pe locul 17 în piața auto europeană a mașinilor electrice după reducerea subvențiilor

Eliminarea primei de 10.000 de euro din programul Rabla Plus a dus la o scădere drastică a vânzărilor de mașini electrice în România, care...

România cade pe locul 17 în piața auto europeană a mașinilor electrice după reducerea subvențiilor

Eliminarea primei de 10.000 de euro din programul Rabla Plus a dus la o scădere drastică a vânzărilor de mașini electrice în România, care...

Amazon, în vizorul UE: posibilă investigație pentru încălcarea Actului Piețelor Digitale

Uniunea Europeană ar putea deschide o investigație împotriva Amazon în 2025, sub suspiciunea că gigantul ar fi încălcat Actul Piețelor Digitale (DMA) prin favorizarea...
Ultima oră
Pe aceeași temă