Secțiunea montană, din cauza complexității terenului și a provocărilor tehnice, este cea mai dificilă parte a acestui proiect
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți lansarea licitației pentru construirea Lotului 2B (Grințieș-Pipirig), considerat cel mai dificil segment al secțiunilor montane ale Autostrăzii Unirii (A8). Proiectul, care vizează realizarea a 31,5 kilometri de autostradă, este estimat la o valoare maximă de 6,9 miliarde de lei fără TVA, iar termenul de finalizare este stabilit la 54 de luni.
„A fost lansată astăzi licitația pentru construcția celui mai dificil lot al secțiunilor montane ale Autostrăzii Unirii, A8! Contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 2B (Grințieș-Pipirig) are o valoare maximă de 6,9 miliarde lei (fără TVA), iar data limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025,” a declarat Sorin Grindeanu.
Ministrul a subliniat că toate cele patru loturi ale secțiunilor montane dintre Sărățeni și Pipirig, însumând 116 kilometri, sunt în acest moment în diverse etape ale procesului de licitație.
Autostrada Unirii (A8) este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din România, având ca scop conectarea Moldovei cu restul țării. Secțiunea montană, din cauza complexității terenului și a provocărilor tehnice, este cea mai dificilă parte a acestui proiect.
Lansarea acestei licitații este un pas esențial pentru accelerarea lucrărilor la Autostrada Unirii, care are rolul de a îmbunătăți conexiunile economice și de transport dintre regiunile istorice ale României.