Oliver Zipse, directorul general al BMW Group, a lansat noi critici dure la adresa deciziei Uniunii Europene de a interzice vânzarea mașinilor cu motoare termice din 2035.
Potrivit lui Zipse, implementarea acestei măsuri ar putea reduce la jumătate afacerile din sectorul auto. În cadrul Congresului Automobilwoche, el a catalogat decizia drept „o greșeală uriașă”, argumentând că industria auto și piața nu vor fi suficient de pregătite pentru o tranziție completă la vehiculele electrice la acea dată.
Zipse a subliniat că o „aterizare moale” ar fi preferabilă unei tranziții bruște, care ar putea vulnerabiliza producătorii auto și lanțurile de aprovizionare, oferind drept exemplu potențialele situații de dependență extremă de anumiți furnizori de componente.
În opinia lui Zipse, aceste provocări ar putea pune în pericol întregul sector.
Zipse și-a exprimat îngrijorarea și față de măsurile suplimentare de reducere a emisiilor de CO2 impuse industriei auto. De anul viitor, UE va impune o reducere cu 15% a emisiilor, iar până în 2030, acestea vor trebui reduse cu 55% față de nivelurile actuale.
Totuși, Zipse nu susține amânarea acestor termene, considerând că producătorii auto au fost avertizați cu ani în urmă și ar trebui să fie pregătiți pentru aceste standarde.
BMW se numără printre producătorii care au înregistrat creșteri de vânzări de vehicule electrice în acest an, cu o creștere de peste 10%.
Zipse a evidențiat că viitorul propulsiei auto va cuprinde cinci tehnologii: pe lângă benzina și motorina tradiționale, mașinile electrice, hibridele plug-in și hidrogenul.
BMW a investit deja în tehnologia pe bază de hidrogen, într-un parteneriat cu Toyota, iar Zipse susține că adaptarea stațiilor de carburanți pentru hidrogen ar fi mai puțin costisitoare decât instalarea rețelelor de încărcare electrică.