14.1 C
București
miercuri, 30 octombrie 2024
AcasăEconomieEconomie internăBlack Friday 2024: Este așteptat un record de încasări, dar cu mai...

Black Friday 2024: Este așteptat un record de încasări, dar cu mai puține produse vândute, din cauza inflației

Ediția a 14-a a Black Friday, programată oficial pe 8 noiembrie, va aduce încasări istorice pentru retailul românesc, estimându-se un total de peste 500 de milioane de euro, conform unei analize Frames.

Cu toate acestea, numărul de produse vândute la Black Friday în 2024 va scădea față de anii anteriori, o consecință directă a inflației accentuate, România având una dintre cele mai ridicate creșteri de prețuri din UE.

În 2023, Black Friday a generat vânzări de aproximativ 450 de milioane de euro, iar anul acesta cifra va depăși 500 de milioane.

Deși unele campanii de reduceri au început deja, vârful vânzărilor va fi atins pe 8 noiembrie, când marii retaileri din sectoare precum IT&C, fashion, beauty, food și home&deco vor organiza promoții speciale.

Analiza arată că majorarea vânzărilor este mai degrabă rezultatul creșterii prețurilor, în unele cazuri depășind 20-30% față de 2023, mai ales în sectoarele fashion și beauty.

Comenzi mai mari ca valoare, dar cu profitabilitate mai mică pentru retaileri

Comanda medie este estimată la 500 de lei, cu 50 de lei mai mare decât anul trecut, însă profitabilitatea pentru retaileri ar putea fi mai mică, date fiind costurile ridicate și volumul redus de produse.

Se așteaptă ca majoritatea comenzilor să fie plasate online, folosind telefonul mobil, care va reprezenta peste 70% din totalul achizițiilor, un trend în creștere accelerată față de anii anteriori.

Schimbările în comportamentul de consum reflectă o atenție mai mare la istoricul prețurilor, calitate, termeni de livrare și posibilitatea returului, pe măsură ce clienții devin mai selectivi.

Narcis Rosioru
Narcis Rosioruhttps://www.romanialibera.ro
Narcis Roșioru, născut în 1989, este un profesionist în comunicare și mass-media din București. Începând cu 1 iulie 2024, s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, Narcis a avut diverse roluri în mass-media, inclusiv editor web și specialist în social media la Europa FM, reporter la Fanatik.ro și producător video la Mediafax Group. A fost și redactor-șef la TeoTrandafir.com, unde a coordonat echipa editorială și gestionat pagina de Facebook. Narcis are o diplomă de master în Tehnici de Comunicare și Producție Mass-Media de la Universitatea Dunărea de Jos din Galați, unde a obținut și diploma de licență în Jurnalism.
Cele mai citite

Excelența în afaceri, premiată de CCIB la Topul firmelor din București

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat cea de a XXXI-a ediție a TOPULUI FIRMELOR DIN BUCUREŞTI, eveniment de referinţă...

Control al ITM București la Arena Națională: peste 600 de persoane lucrau fără forme legale complete

Inspectorii de muncă din București au efectuat un control amplu la Arena Națională în timpul unui meci de fotbal, descoperind că 610 angajați, majoritatea...

România Liberă, trofeu special la Topul Firmelor

Cele mai performante companii din Capitală au fost premiate de Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București Laureaţii topului – unicul eveniment de acest...
Ultima oră
Pe aceeași temă