Sistemul național RO e-Factura funcționează din ce în ce mai eficient, atingând un vârf de peste 1,7 milioane de facturi procesate într-o singură zi, a declarat Albert Fruth, șeful Biroului de Elaborare Strategii și Informatizare din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), în cadrul unui eveniment organizat de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) cu ocazia Zilei naționale a comerțului electronic.
„Avem un total de facturi primite şi livrate de la începutul sistemului, şi vorbim de 2022-2024, sunt 382 de milioane de facturi, din care doar în relaţia B2G (business-to-government – n.r.), adică acolo unde statul era obligat să accepte factura electronică avem 43 de milioane de facturi trimise…
Ne-am stabilizat să spunem aşa. Dacă la început primeam câteva sute de facturi, acum primim 1,2 milioane şi am avut vârfuri de 1,7 milioane. Cred că am şi trecut de 1,7 milioane de facturi în 24 de ore procesate”, a spus Fruth.
Până în prezent, în relația B2B (business-to-business) au fost procesate 338,556 milioane de facturi, iar în relația B2G 43,496 milioane.
Doar în 2024, sistemul a gestionat 307,380 milioane de facturi, dintre care 18,108 milioane în relația cu instituțiile de stat.
Albert Fruth a menționat, de asemenea, că raportările Business to Consumer (B2C) sunt deja obligatorii pentru operatorii din turism care utilizează vouchere de vacanță, iar identificarea clienților se face pe baza CNP-ului.
De la 1 ianuarie 2025, utilizarea acestui sistem va deveni obligatorie, însă modul de identificare a persoanelor implicate nu a fost încă definitivat.
„Există multe variante tehnice pe care se lucrează. Există bineînţeles un grup de lucru care se ocupă de asta şi care va veni foarte curând cu specificaţia asta de B2C pentru că este clar că e necesar. Ştim nevoia dumneavoastră n-o să fie ignorată şi n-o să apară în decembrie când tăiem porcul,” a subliniat Fruth, adăugând că nu vor exista modificări majore în privința facturării B2C, ci doar în privința identificatorului folosit.