3.1 C
București
vineri, 3 ianuarie 2025
AcasăSpecialNoii lideri ai erei digitale

Noii lideri ai erei digitale

China şi o serie de ţări din Orientul Mijlociu sunt noii lideri ai erei digitale, arată cel mai amplu studiu realizat până acum privind distribuţia la nivel global a utilizatorilor de internet şi a obiceiurilor de trafic. Studiul, intitulat „Viaţa Digitală”, a fost realizat de firma TNS în 46 de ţări pe un lot de peste 50.000 de persoane, fiind considerat cea mai completă şi complexă cercetare a mediului online, cu o acoperire mondială de 90%. În fruntea topului celor mai „sociabili utilizatori online” se află locuitorii din Malayezia, care au, în medie, 233 de prieteni pe reţelele sociale, iar la polul opus se situează japonezii, cu doar 29 de contacte favorite, fiind probabil mult mai selectivi în alegerea prietenilor virtuali.

Matthew Froggatt, cercetător principal la Institutul TNS, a declarat că acest sondaj este cea mai mare cercetare a activităţilor online din lumea întreagă (inclusiv blogging-ul şi reţelele de socializare), o piaţă deschisă, în rapidă expansiune, care nu ţine cont de limitările infrastructurii internetului. Potrivit rezultatelor studiului, în mod surprinzător pentru occidentali, Egiptul şi China au un număr din ce în ce mai mare de utilizatori conectaţi în mod frecvent şi constant la website-uri personale şi de socializare, depăşind ţările europene nordice, precum Danemarca sau Finlanda, şi chiar Japonia.

James Fergusson, director în cadrul departamentului de cercetări pentru pieţele emergente din cadrul TNS, explică această tendinţă prin faptul că, în Asia, internetul a devenit de departe „un mediu activ transformaţional”, comparativ cu pieţele de comunicare online din ţările dezvoltate occidentale, care sunt mai degrabă pur „funcţionale”. „Această tendinţă are drept cauză principală faptul că internetul reduce barierele sociale, culturale şi politice, lăsând spaţiu  nelimitat libertăţii de exprimare” – a mai precizat pentru AFP Fergusson. Conform rezultatelor studiului, patru din cinci utilizatori din China (88%) şi jumătate dintre brazilieni, (51%) şi-au creat bloguri sau conturi pe diverse site-uri de socializare,  comparativ cu Statele Unite, unde doar 32% dintre utilizatorii de internet au astfel de activităţi constante.

„Consumatorii pieţei online au început să petreacă din ce în ce mai mult timp pe site-urile profesionale şi de socializare, precum LinkedIn şi Facebook, decât pentru activităţi uzuale  pe internet, cum ar fi  expedierea de emailuri”. În medie, utilizatorii din America Latină, Orientul Mijlociu şi China petrec aproximativ 5,2 ore pe săptămână conectaţi la reţele de socializare şi doar 4 ore pentru a-şi verifica poşta electronică. O altă concluzie a studiului este că piaţa globală a informaţiilor tinde către o îndepărtare treptată, dar rapidă, de la media tradiţională către mediul virtual: 61% dintre persoanele intervievate au declarat că preferă să utilizeze internetul zilnic, 54% se uită la emisiunile tv, 36% ascultă programele radio şi doar 32% dintre acestea citesc presa scrisă.

Elena Marinescu
Elena Marinescu
Elena Marinescu, redactor Rl online
Cele mai citite

AUR organizează un protest în Piaţa Universităţii în data de 12 ianuarie

Alianţa pentru Unirea Românilor (AUR) anunţă că va organiza un protest în Piaţa Universităţii în data de 12 ianuarie. "Duminică, 12 ianuarie, la ora 14:00,...

Tanczos Barna are nevoie de o situație finală și clară a deficitului pentru a putea face bugetul pentru 2025

Bugetul pentru 2025 ar putea fi votat la finalul acestei luni. Inițial, discuția a fost pentru prima parte, însă lucrurile s-au schimbat după ce...

Marcel Ciolacu: Spațiul Schengen va aduce economiei noastre impulsul masiv de care are nevoie

Prim-ministrul Marcel Ciolacu a subliniat, într-o postare pe Facebook, beneficiile semnificative pe care aderarea completă a României la spațiul Schengen le va aduce economiei...
Ultima oră
Pe aceeași temă