China şi o serie de ţări din Orientul Mijlociu sunt noii lideri ai erei digitale, arată cel mai amplu studiu realizat până acum privind distribuţia la nivel global a utilizatorilor de internet şi a obiceiurilor de trafic. Studiul, intitulat „Viaţa Digitală”, a fost realizat de firma TNS în 46 de ţări pe un lot de peste 50.000 de persoane, fiind considerat cea mai completă şi complexă cercetare a mediului online, cu o acoperire mondială de 90%. În fruntea topului celor mai „sociabili utilizatori online” se află locuitorii din Malayezia, care au, în medie, 233 de prieteni pe reţelele sociale, iar la polul opus se situează japonezii, cu doar 29 de contacte favorite, fiind probabil mult mai selectivi în alegerea prietenilor virtuali.
Matthew Froggatt, cercetător principal la Institutul TNS, a declarat că acest sondaj este cea mai mare cercetare a activităţilor online din lumea întreagă (inclusiv blogging-ul şi reţelele de socializare), o piaţă deschisă, în rapidă expansiune, care nu ţine cont de limitările infrastructurii internetului. Potrivit rezultatelor studiului, în mod surprinzător pentru occidentali, Egiptul şi China au un număr din ce în ce mai mare de utilizatori conectaţi în mod frecvent şi constant la website-uri personale şi de socializare, depăşind ţările europene nordice, precum Danemarca sau Finlanda, şi chiar Japonia.
James Fergusson, director în cadrul departamentului de cercetări pentru pieţele emergente din cadrul TNS, explică această tendinţă prin faptul că, în Asia, internetul a devenit de departe „un mediu activ transformaţional”, comparativ cu pieţele de comunicare online din ţările dezvoltate occidentale, care sunt mai degrabă pur „funcţionale”. „Această tendinţă are drept cauză principală faptul că internetul reduce barierele sociale, culturale şi politice, lăsând spaţiu nelimitat libertăţii de exprimare” – a mai precizat pentru AFP Fergusson. Conform rezultatelor studiului, patru din cinci utilizatori din China (88%) şi jumătate dintre brazilieni, (51%) şi-au creat bloguri sau conturi pe diverse site-uri de socializare, comparativ cu Statele Unite, unde doar 32% dintre utilizatorii de internet au astfel de activităţi constante.
„Consumatorii pieţei online au început să petreacă din ce în ce mai mult timp pe site-urile profesionale şi de socializare, precum LinkedIn şi Facebook, decât pentru activităţi uzuale pe internet, cum ar fi expedierea de emailuri”. În medie, utilizatorii din America Latină, Orientul Mijlociu şi China petrec aproximativ 5,2 ore pe săptămână conectaţi la reţele de socializare şi doar 4 ore pentru a-şi verifica poşta electronică. O altă concluzie a studiului este că piaţa globală a informaţiilor tinde către o îndepărtare treptată, dar rapidă, de la media tradiţională către mediul virtual: 61% dintre persoanele intervievate au declarat că preferă să utilizeze internetul zilnic, 54% se uită la emisiunile tv, 36% ascultă programele radio şi doar 32% dintre acestea citesc presa scrisă.