4.5 C
București
vineri, 13 decembrie 2024
AcasăSpecialHatchback-urile luxoase 2012

Hatchback-urile luxoase 2012

Audi A3 2012

Cea de-a patra generaţie Audi A3 reprezintă o evoluţie destul de discretă faţă de precedenta generaţie, continuând un stil considerat de succes, dar cu adaptarea noii imagini de marcă Audi. Farurile sunt înguste, cu o formă deja cunoscută de la Audi A1 şi dispun de LED-uri, încadrând grila hexagonală de mari dimensiuni, în timp ce stopurile orizontale amintesc de Audi A6.

Aspectul general inspiră robusteţe, la fel ca generaţia precedentă, dar designerii mai oferă şi posibilitatea personalizării printr-un pachet S-Line, care presupune spoilere mai agresive, dar fără a denatura linia simplă şi familiară a maşinii. Oricum, farurile cu lumini de poziţie LED îi conferă noului Audi A3 un look inconfundabil, nu doar pentru fanii mărcii.

Versiunea de caroserie cu 3 uşi, care are un gabarit corect pentru clasa compactă: lungime de 4,23 metri, lăţime de 1,77 metri şi o înălţime de 1,42 metri, ceea ce înseamnă o evoluţie de numai 1,2 cm ca lungime faţă de precedentul Audi A3. De asemenea, ampatamentul de 2,6 metri este cu doar 2,3 cm mai mare decât al vechiului A3.

Noul Audi A3 este primul model care utilizează noua platformă modulară MQB, care se va regăsi şi sub caroseria lui Volkswagen Golf 7, unul dintre avantajele lui A3 fiind reducerea greutăţii – de exemplu, versiunea de bază A3 1.4 TFSI are o masă proprie de numai 1.175 kg, cu 80 kg mai puţin decât precedenta generaţie. Inginerii au apelat la soluţii precum realizarea aripilor faţă şi a capotei motorului din aluminiu, dar şi la noi tehnologii de modelare a oţelului pentru diverse componente ale structurii caroseriei.

Audi A3 beneficiază de trei motoare, două pe benzină şi unul diesel:

 1.4 TFSI dezvoltă 122 CP şi un cuplu maxim de 200 Nm/1.500 rpm, fiind cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte; performanţele sunt de 9,3 secunde pentru 0-100 km/h, iar viteza maximă se cifrează la 203 km/h; consumul mediu anunţat este de 5,2 litri/100 km, iar emisiile CO2 de 120 g/km.

 1.8 TFSI dezvoltă 180 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm, fiind cuplat cu o cutie automată S-tronic, cu 7 trepte şi dublu-ambreiaj; performanţele sunt de 7,2 secunde pentru 0-100 km/h, iar viteza maximă se cifrează la 232 km/h; consumul mediu anunţat este de 5,6 litri/100 km, iar emisiile CO2 de 130 g/km.

 2.0 TDI dezvoltă 143 CP şi un cuplu maxim de 320 Nm/, fiind cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte; performanţele sunt de 8,6 secunde pentru 0-100 km/h, iar viteza maximă se cifrează la 216 km/h; consumul mediu anunţat este de numai 4,1 litri/100 km, iar emisiile CO2 de 106 g/km.   

Alfa Romeo Giulietta

Giulietta marchează revenirea în forţă pe segmentul compact al mărcii Alfa Romeo. După 147, care are dimensiuni de subcompactă în comparaţie cu Giulietta, cei de la Alfa Romeo au făcut o mică pauză pe acest segment. Noroc cu platforma C-EVO dezvoltată de Grupul Fiat! Odată cu debutul lui Bravo şi crearea lui Lancia Delta, a venit rândul celor de la Alfa Romeo să profite de această platformă, respectiv să o modifice astfel încât să nu o recunoască nimeni.

Versiunea Quadrifoglio Verde a lui Giulietta este echipată cu o motorizare nouă pentru Fiat Powertrain Technologies, 1750 TBI. Aşa cum spune şi numele, propulsorul are o cilindree de 1.750 centimetri cubi, iar performanţele sunt optimizate prin utilizarea unei turbine, a unui sistem de distribuţie variabilă şi a sistemului de injecţie directă. Rezultatul este foarte bun – 235 CP la 5.500 rpm şi 300 Nm la 4.500 rotaţii pe minut. Raportul putere/litru este cel mai bun din istoria Alfa Romeo, în timp ce raportul cuplu motor/litru este cel mai bun din întreg segmentul compact.

Alfa Romeo anunţă un consum mixt de 7,6 litri la sută pentru această versiune de motorizare a lui Giulietta. Consumul urban este titrat la 10,8 litri la sută, în timp ce consumul extraurban este anunţat la 5,8 litri la sută. Singurele compacte cu caracteristici similare care sunt mai economice decât Giulietta sunt Seat Leon FR, Volkswagen Golf GTI şi Peugeot 308 GTi.

Giulietta este capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 6,8 secunde. Adică Giulietta este la fel de rapidă ca Ford Focus ST, un model cu 30 CP în plus şi cu un motor cu cinci cilindri în linie şi o capacitate de 2.522 centimetri cubi.  

Volvo V40

Suedezul face o excelentă primă impresie, cu stilizări şi unghiuri care îl fac să arate mai interesant decât tiparele clasice de hatch. Capota joasă (sub care se ascunde şi un airbag), parbrizul oblic şi plafonul lăsat îi dau mai multă atitudine decât are orice hatch obişnuit.

Spatele denotă şi el mult caracter, făcând maşina să arate bine într-un segment în care formele sunt dictate de nevoia de practic.

Pentru început va primi trei dieseluri – unul de 1,6 litri cu 115 CP (D2) şi o pereche de motoare de 2,0 litri cu 150 CP (D3) şi 177 CP (D4), completate de două motoare pe benzină cu patru-în-linie de 1,6 litri – preluate din gama EcoBoost de la Ford -, care vor avea 150 CP (T3) şi 180 CP (T4). Şi va urma şi un T5 de cinci-în-linie şi 254 CP.

D2 va fi best-seller-ul, care va atrage cumpărătorii de flotă cu cifre de 94 g/km emisii de CO2 şi 3,6 l/100 km. Însă nu doar cifrele sunt bune la V40, ci senzaţia pe care o ai la interior. Habitaclul este tehnic, rece şi masiv – în stilul specific scandinav -, cu un display aplicat care îţi livrează informaţii şi de pe care poţi să schimbi modurile de rulare (Elegance, Eco şi Performance). Poziţia la volan este joasă şi confortabilă şi, cu toate că pierzi un pic de spaţiu interior în favoarea unei forme exterioare atrăgătoare, este o pierdere suportabilă potrivit Topgear.ro.

V40 dispune şi de o versiune îmbunătăţită a asistentului de unghi mort BLIS care informează acum şoferul şi dacă o maşină se apropie puternic din spate. Mai dispune şi de un asistent pentru păstrarea benzii de mers, un Park Assist Pilot, un sistem de recunoaştere al semnelor de circulaţie, faruri care trec automat de la faza de drum la cea de întâlnire şi invers, cruise control… sunt o grămadă de mici delicii îndesate în micul V40.

Şi asta nu e tot. Soft-ul Cross Traffic Alert se foloseşte de senzorii radar din spatele maşinii pentru a alerta şoferul de prezenţa pietonilor/maşinilor/OZN-urilor în cazul în care acesta vrea să părăsească cu spatele un loc de parcare. Iar sistemul City Safety (de micşorare a riscului unei coliziuni) funcţionează acum până la o viteză de 50 km/h. În plus, City Safety este operat de laserul care pleacă din partea de sus a parbrizului şi care frânează automat în cazul în care maşina consideră că şoferul nu va avea reacţii suficient de bune. Nu te va scăpa tot timpul de buşeală, dar va diminua şocul impactului. OK, mai urmează ceva: V40 este echipat şi cu un sistem de detectare a pietonilor, care foloseşte camera şi radarul frontal pentru a analiza dacă vreunul dintre cei aflaţi pe marginea drumului ar avea vreo intenţie de a traversa. Dacă cel în cauză ţâşneşte inopinat, V40 va lăsa ancorele. Sistemul detectează orice biped care are minimum 80 de centimetri, aşa că voi, cei de 79 de centimetri înălţime, să nu mizaţi pe asta.

Trebuie să mai ştii că, dacă ajungi să fii lovit de un V40, ai şanse mari să scapi cu viaţă. Dacă vreun pieton reuşeşte să fie la locul nepotrivit în momentul nepotrivit, marginea dinspre parbriz a capotei se va ridica şi va acţiona un airbag care acoperă cam o treime din parbriz, acolo unde capul ar trebui să-i aterizeze. Deci s-ar putea chiar să salveze o viaţă.

CIFRE:  1.560 cmc, 4L, FWD, 115 CP, 270 Nm, 3,5 l/100 km, 94 g/km CO2, 0-100 în 12,3 secunde, 190 km/h, 1.890 kg.   

Cele mai citite

Comisia Europeană menține politicile stricte privind emisiile auto, în ciuda presiunilor

Comisia Europeană nu are în vedere modificarea politicilor actuale pentru reducerea emisiilor de carbon ale autoturismelor, a declarat comisarul pentru climă, Wopke Hoekstra, într-o...

Record pe piața românească de artă: „Țărăncuță odihnindu-se” de Nicolae Grigorescu, adjudecată pentru 365.000 de euro

Casa de Licitații Artmark a înregistrat un nou record pe piața românească de artă în cadrul celei mai recente licitații de iarnă. Opera „Țărăncuță...

Creștere spectaculoasă a salariilor românilor, de 22 de ori în ultimii 25 de ani

Salariul mediu net în România a atins în octombrie 2024 un nou record, ajungând la aproape 5.300 de lei pe lună, ceea ce reprezintă...
Ultima oră
Pe aceeași temă