23.2 C
București
luni, 23 septembrie 2024
AcasăSpecialCauzele exploziilor de la Silverstone: Pneuri montate incorect şi presiune prea scăzută

Cauzele exploziilor de la Silverstone: Pneuri montate incorect şi presiune prea scăzută

Montarea incorectă a pneurilor şi folosirea unei presiuni prea mici s-au numărat printre cauzele exploziilor cauciucurilor monoposturilor F1 la MP al Marii Britanii, se arată într-un raport al Pirelli, conform Mediafax.

Producătorul italian susţine, într-un comunicat dat publicităţii miercuri, că pneurile spate au fost montate invers pe monoposturile care au avut probleme, „cu alte cuvinte, pneul pentru dreapta fiind montat pe roata din stânga şi invers”.

Pneurile furnizate anul acesta au o structura asimetrică, ceea ce înseamnă că nu sunt interschimbabile. Flancurile laterale sunt astfel construite încât să poată absorbi încărcarea specifică ce apasă pe interiorul şi exteriorul pneului. Astfel că inversarea pneurilor afecteză direct modul în care lucrează acestea. În mod particular flancul exterior este construit să reziste încărcărilor mari generate pe virajele de mareviteză, cum sunt cele de la Silverstone, cu schimbările rapide de bandă stânga-dreapta şi unele vibratoare care sunt foarte agresive. Presiunea în pneuri a fost excesiv de scăzută sau în orice caz mai scăzută decât cea indicată de Pirelli. Presiunea mică în pneuri înseamnă ca pneul suferă un stres mai mare în condiţii de lucru”, se arată în comunicatul Pirelli.

Citeşte şi Piloţii Formula 1 se tem pentru viaţa lor din cauza noilor pneuri

Unghiurile de cădere extreme şi vibratoarele agresive în virajele rapide, cum a fost cazul în cel cu numărul 4 de la Silverstone, care a fost scena celor mai multe explozii, au afectat de asemenea pneul stânga-spate, se mai precizează în comunicatul citat.

Pirelli subliniază că gama de pneuri 2013 nu pune în pericol siguranţa pilotului sub nicio formă daca este utilizată corect şi că aceste cauciucuri întrunesc toate standardele de siguranţă cerute de FIA.

La Marele Premiu de Formula 1 al Germaniei, care va avea loc începând de vineri, vor fi folosite pneuri spate cu o structura din kevlar, care înlocuieşte actuala structură de oţel.

„Având în vedere însă că aceste pneuri au de asemenea o structură asimetrică, va fi interzisă interschimbarea lor. Pneurile faţă vor rămâne însă neschimbate”, anunţă Pirelli.

Începând cu Marele Premiu al Ungariei, va fi introdusă o noua gamă de pneuri, cu structură simetrică. Noile cauciucuri vor combina caracteristicile penurilor din 2012 cu performanţa celor din 2013.

Pneurile stânga-spate de pe patru monoposturi, Mercedes, Ferrari, Toro Rosso şi McLaren, au explodat spectaculos în timpul cursei de la Silverstone, în momente în care piloţii rulau la viteze de peste 200 de kilometri pe oră. Pe lângă aceste explozii, cel puţin alte două maşini au fost chemate de urgenţă la boxe din cauza unor înţepături şi tăieturi apărute în cauciucuri.

 

Cele mai citite

Două persoane au fost atacate de urs în Brașov și au ajuns la spital

Două persoane au fost atacate de un urs, duminică seară, în localitatea Crizbav din județul Brașov. Victimele sunt o fată de 14 ani, însărcinată...

Companiile din construcții se confruntă cu deficit de personal și volume mai mici de lucrări

Companiile care activează în domeniul construcțiilor și-au încetinit creșterea, după ce estimările de la începutul anului au fost date peste cap de modificările venite...

PSD a votat în unanimitate să nu susțină legea dedicată lui Iohannis

Biroul Permanent Naţional al PSD a decis să nu voteze legea dedicată lui Iohannis, dacă proiectul ajunge în Parlament Înainte de ședința BPN, premierul Marcel...
Ultima oră
Pe aceeași temă