Berlinele germane continuă să fie pe primul loc în preferinţele românilor atunci când vorbim despre piaţa maşinilor la mâna a doua. O analiză a Autovit relevă faptul că printre cele mai populare modele se numără BMW Seria 3, Audi A4 sau Volkswagen Passat, în timp ce peste jumătate din cei interesaţi preferă motorizări diesel.
Pe o piaţă second-hand, în care în primele şapte luni ale anului s-au vândut circa 127.500 autoturisme, mediul online a devenit reprezentativ pentru căutarea unei maşini, având în vedere că site-urile de profil însumează lunar sute de mii de anunţuri. Unul dintre principalii jucători de pe această piaţă, Autovit, a publicat, în cadrul proiectului “Ora actuală în piaţa de maşini second hand”, o primă analiză a modelelor puse spre vânzare pe platforma autovit.ro.
Din cele circa 45.000 anunţuri active în orice moment, autoturismele însumează 27.000 anunţuri. Dintre autoturisme doar 63% sunt maşini înmatriculate în România, restul având ca ţări de origine ca Germania, Franţa, Spania sau Italia.
Majoritatea maşinilor sunt diesel, 56%, asta datorită motoarelor TDI care echipează Volkswagen-urile, cea mai vândută marcă pe piaţa maşinilor rulate, cu 6.582 autoturisme comercializate doar luna trecută. Cu toate că reprezintă o alternativă luată tot mai mult în considerare de români, sistemele GPL (gaz petrol lichefiat) se regăsesc în doar 2% dintre maşinile scoase la vânzare pe site.
Profil de maşină germană
Caracteristicile celor mai comercializate maşini de pe platforma autovit.ro descriu foarte bine profilul unei maşini germane.
Astfel predomină următoarele caracteristici:
Cilindree: 1901 – 2500 cc (29% dintre anunţuri), respectiv 1401 – 1600 cc (21%) sau 1001 – 1400 cc (19%).
Cai Putere: 101 – 150 CP (46%), 151-250 CP (18%). O particularitate o reprezintă motorizările cu 61-100 CP, preferate în spectial de cei care urmăresc în primul rând consumul, circa 27% din total.
Caroserii: berlină (33%), hatchback (23%), break (13%), SUV (doar 9%), pick-up (la polul opus, doar 1% din anunţuri).
În România preferate sunt berlinele, contrar curentului din Vest, unde sunt mai dorite hatchback-urile şi break-urile. Câteva modele reprezentative pentru această analiză sunt: Volkswagen Golf, Opel Astra şi Ford Focus, în ce priveşte break-urile, respectiv Mercedes ML, BMW X5 şi gama Land Rover/Range Rover, privind SUV-urile.
Maşinile germane, majoritare şi la anunţuri online şi la vânzările din piaţă
Cele mai multe anunţuri sunt despre maşini germane: Volkswagen, Opel, BMW, Audi, Mercedes, Ford, acestea fiind cele mai numeroase. Spre comparaţie cu rezultatele analizei Autovit, pe piaţa auto second-hand s-au vândut în primele şapte luni ale anului: Volkswagen (31.700), Opel (22.000), Ford (15.200), BMW (8.200), respectiv Mercedes (8.100), conform datelor D.R.P.C.I.V.
Analiza relevă faptul că autoturismele Dacia puse în vânzare pe platforma online reprezintă 2,8% din total, în timp ce potrivit statisticilor D.R.P.C.I.V. vânzările de Dacii rulate au reprezentat în primele şapte luni ale anului sub 1% din total. În schimb Dacia rămâne lider de piaţă la înmatriculările de maşini noi, cu 8.100 unităţi, conform aceloraşi statistici ale D.R.P.C.I.V.
Un alt aspect al analizei îl reprezintă locurile din care provin maşinile. Astfel, reflectând realitatea din piaţă, majoritatea anunţurilor, pe zone, sunt din: Bucureşti (22%), Cluj (6%), Argeş (6%), Constanţa (5%), Timişoara (5%), ceea ce reprezintă aproximativ jumătate din totalul anunţurilor.
Autovit.ro, unul dintre site-urile cu cele mai multe anunţuri auto din România, face parte din grupul Allegro România, care mai deţine site-urile Mercador sau Compari.