Cel mai important târg din domeniul bunurilor de larg consum, cu accent special pe decoraţiuni şi accesorii pentru casă, a avut loc între 13 – 17 februarie, la Frankfurt, gazdă fiind, ca de obicei, spectaculosul Centru Expoziţional din acest oraş, unul dintre cele mai mari şi interesante din Europa. Anul acesta, perioada de desfăşurare a coincis cu cea a Fasching-ului, atât oraşul, cât şi oamenii îmbrăcând haine de sărbătoare şi carnaval, ceea ce a accentuat caracterul lifestyle al manifestării.
La acest târg în continuă dezvoltare (aşa cum arată cifrele) au participat 4.811 firme expozante din 94 de ţări şi 134.000 de vizitatori. Ambiente este evenimentul cel mai internaţionalizat (expozanţi şi vizitatori de pe cinci continente), cel mai trendy (aici se fixează tendinţele pentru următorul sezon) şi cu cele mai multe produse noi. “Ambiente este o platformă de business pentru industria de bunuri de larg consum care nu are rival la ora actuală. Produse expuse pe 328.500 de metri pătraţi, o arie ce o depăşeşte pe cea a 46 de terenuri de fotbal – iată un show de la care nu are voie să lipsească nimeni din domeniu. Ambiente nu este numai o platformă ideală pentrua lansarea noilor produse, ci şi locul de desfăşurare a numeroase evenimente: prezentări de tendinţe, concursuri şi ceremonii de premiere, programe promoţionale pentru tinerii designeri”, a declarat Nicolette Naumann în toamna anului trecut, la conferinţa de presă de la Bucureşti, unde a fost lansată ediţia 2015 a târgului Ambiente.
În acest an, ţara parteneră au fost Statele Unite, reprezentate de designerul Scot Henderson, în timp ce invitatul de onoare a fost binecunoascuta actriţă Helen Hunt, câştigătoarea unui premiu Oscar. O excelentă realizare care o urmează pe cea de acum doi ani, când evenimentul a fost vizitat de doamna cinematografiei franceze, celebra Catherine Deneuve.
O altă personalitate prezentă, de data aceasta a fashion-ului, Harald Gloockler, un posibil successor al legendarului Karl Lagenfeld, s-a implicat cu multe activităţi în cadrul târgului.
De acelaşi succes din partea vizitatorilor specialişti s-au bucurat atât prezentările tendinţelor de interior realizate de designerii de la STILBURO cât şi tradiţionalele DESIGN TOUR, înfăptuite, ca de obicei, de profesorul Hansjerk Maier-Aichen.
Participare română
La târg au expus 10 firme româneşti, în special din domeniul sticlăriei şi ceramicii. Produsele noastre au fost bine primite. Dovada? Organizatorii au selectat farfuria de tort produsă de Cesiro alături de alte 42 de produse pentru prezentarea la Date Speeding. De asemenea, numărul de vizitatori de specialitate din România (729) a înregistrat o creştere.
Enumerăm şi expozanţii români de la acest important eveniment: ADRIAN SISTEM (obiecte decorative din sticlă specială), APULUM (porţelan), AXA PORCELAINE (vesela şi alte produse din porţelan), CESIRO (ceramică), CRIST 1 (articole cadou şi promoţionale din hârtie şi carton, personalizate), Fabrica de Sticlă Avrig, PERGO, STIL GLASS (pahare decorative şi obiecte din sticlă), 7LastMuse (accesorii lifestyle, obiecte decorative pentru evenimente speciale), Ştefan Ormenişan (decoraţiuni şi artă din sticlă).
Următoarea ediţie a târgului Ambiente va avea loc în perioada 12 – 16 februarie 2016, iar ţara parteneră va fi Italia. Anul viitor, se aşteaptă o participare mai mare din partea ţării noastre, precum şi a unor designeri tineri şi talentaţi, care pot avea ceva de spus şi la acest nivel internaţional.
Mai multe detalii privind tendiţele relevate la ediţia 2015 a târgului AMBIENTE în revista Căminul, ediţia de primăvară, din 5 martie la chioşcuri şi în reţeaua de difuzare Inmedio.